NOU.V - Nouveau Monde Graphite

Un prochain placement institutionnel devrait avoir lieu en mai :

In addition to the Pallinghurst Placement, the Company intends to complete a second
private placement to selected existing institutional shareholders and other investors
which is expected to close in May 2019 (the “Institutional Placement”). The closing of the
Institutional Placement is subject to customary closing conditions including the receipt of
all necessary approvals, including the approval of the TSXV. The combined proceeds of
the Pallinghurst Placement and the Institutional Placement are expected to be
approximately $22,000,000 (the “Combined Equity Raise”).

En effet, je m’attends à voir les institutions québécoises qui sont déjà actionnaires y contribuer. Sûrement de nouveaux actionnaires aussi.

aujourd hui , la panic est prie avec l action de notre compétiteur projets llg . elle chute! Sur stockhouse il en a meme un qui a envoyer un poste comparatif de llg et nou . la preuve que la peur est installé. Mais il oublie que la granulometrie est netment meilleur chez nou et le model d aspects ecologique ex: touselectrique est superieur a llg . leur projet est moin viable !c est mon opignon

“Copper, nickel, lithium and related minerals are key components used to make electric-vehicle batteries and other parts.”

People are still not educated on the importance of graphite. It is not mentioned anywhere,

Regardez-moi ces beaux sacs… :slight_smile:

This is exactly what I noticed as well!

Il y a deux très beaux développements qui ont le potentiel d’être très bullish pour le graphite. Notre patience sera bientôt récompensé je crois. La première nouvelle, celle du breakthrough dans le lab a été qualifé par Jeff Dahn, le chercheur sur les batteries de Tesla de chimie la plus créative des derniers 10 ans et qu’il trouvait ça très excitant.

"The team was able to produce an “impossible” energy density powered by the intercalation of reversible halogens in graphite structures through a super-concentrated aqueous electrolyte. “The researchers found that the superconcentrated solution of the water-in-salt battery, combined with graphite anode’s ability to automatically build and re-form a protective layer within the battery, gave a stable and long-lasting battery with high energy,”