Forum

NPK.TO - Verde Agritech

Je suis tombé sur un résumé de l’entreprise NPK.TO - Verde Agritech que je trouvais intéressant et qui résumait bien la compagnie de façon concise. J’ai obtenu la permission de traduire l’article et de le publier ici en français (à noter que j’ai utilisé google translate donc la traduction ne sera pas parfaite).

L’auteur est DEEP TECH DIVES et vous pouvez rejoindre son substack et cliquer ici pour l’article original en anglais.

Points saillants

Dans ce billet, je vais vous présenter Verde Agritech, une entreprise avec les caractéristiques suivantes :

  • Une alternative durable et organique mais rentable pour les engrais conventionnels.

  • La société est rentable, avec un ratio P/E d’environ 10, en supposant que ses prévisions historiquement conservatrices soient respectées.

  • Alors que leurs prix de vente par tonne sont susceptibles de baisser dans les prochaines années, les volumes de vente augmentent de façon spectaculaire.

  • L’augmentation de la capacité de production nécessite peu de Capex et peut être modulaire.

  • Ils ont récemment annoncé la possibilité de mélanger des micro-organismes avec leurs engrais, ouvrant une nouvelle voie puissante pour soutenir les plantes avec des biofertilisants (voir la section « Verde 2.0 »).

  • La direction a fait un excellent travail dans la construction de cette entreprise, est bien alignée avec les actionnaires et comprend un candidat au prix Nobel de la paix.

Structure d’actionnariat

  • Nombre d’actions en circulation: ~52,2 M
  • Nombre d’options en circulation: <1M
  • Prix actuel : 8.71 CAD (au moment de l’article…prix actuel = 9.37 CAD au 8 août 2022)
  • Capitalisation boursière (@8.71 /share): ~455M CAD

La fertilisation des sols, la santé des sols et ses implications massives

Il y a un gros problème avec les engrais chimiques qui a un impact à long terme sur la santé des sols, la qualité des aliments et même les niveaux de CO2 dans l’atmosphère. Les microbes jouent un rôle clé à cet égard, et Verde Agritech a une solution puissante (et rentable) à mon avis.

Mais jetons d’abord un coup d’œil rapide sur l’industrie (conventionnelle). Depuis le 20e siècle, les engrais chimiques sont utilisés pour fournir des éléments nutritifs aux plantes (en plus des engrais naturels comme le fumier). Les principaux engrais industriels contiennent de l’azote (N), du phosphore (P) et du potassium (K), mais de nombreux autres éléments nutritifs sont également importants.

Pour cet article, le potassium est le plus intéressant. Il est important pour de nombreux processus de la plante, notamment la consommation d’eau, l’orientation des feuilles vers la lumière, l’activation des enzymes et la capture du CO2.

Les sols contiennent généralement de grandes quantités de potassium, mais une grande partie n’est pas disponible pour les plantes. Le potassium disponible est également éliminé, par exemple lors de la récolte des plantes. C’est pourquoi divers sels extraits et manufacturés (appelés potasse) sont appliqués comme engrais. Une forme très courante de potasse est le KCl (chlorure de potassium).

Bien que ces engrais potassiques conventionnels fournissent effectivement du potassium au sol, il existe des effets nocifs bien connus sur le sol. En particulier, les sels tuent les microbes. Verde résout ce problème de manière efficace, comme nous le verrons plus tard.

Pourquoi c’est un problème? Il s’avère que le sol est un écosystème très complexe. Alors que certains microbes nuisent aux plantes, certains d’entre eux ont une relation gagnant-gagnant avec les plantes, avec lesquelles ils ont évolué pendant des centaines de millions d’années.

Par exemple, ils peuvent :

  • favoriser la croissance des plantes

  • rendre les nutriments disponibles

  • aider à défendre les plantes contre les maladies

  • augmenter la capacité de rétention d’eau du sol

  • stabiliser le PH du sol

  • décomposer les pesticides

Je pense qu’il est clair que ces choses sont importantes pour les agriculteurs. Mais le monde sous nos pieds compte aussi pour le grand public.

Considérons la qualité des aliments et la santé. Les microbes peuvent également aider la plante à obtenir une variété de micronutriments. Lorsque nous mangeons les produits résultants, notre corps reçoit un ensemble plus riche de nutriments et nous devenons plus sains.

Pourquoi ces micro-organismes fourniraient-ils toutes ces choses aux plantes ? Une raison importante est qu’ils peuvent obtenir d’autres nutriments en retour. Une discussion intéressante de ce système d’échange dans le sol est donnée dans cette présentation de Carbonomics, qui met l’accent sur le rôle du carbone en tant que « monnaie » de ce système.

Cela m’amène au prochain grand sujet : le niveau atmosphérique de CO2 et le changement climatique. Là aussi ces microbes ont un rôle à jouer en permettant le stockage du carbone dans le sol. En fait, on parle même d’éventuels crédits carbone pour les agriculteurs. Le carbone est également important pour la fertilité du sol, sans crédits carbone, ce procédé est bénéfique pour les agriculteurs, même sans crédits carbone. Si vous souhaitez approfondir ce thème, je vous recommande le documentaire Kiss The Ground ainsi que cette discussion avec les auteurs.

En résumé, maintenir ces microbes en vie dans le sol est une grande opportunité.

Verde 1.0 : bouleverser les engrais chimiques

Comment Verde s’y prend-il ? Ils ont une alternative naturelle à la potasse qui favorise les microbes au lieu de les tuer.

Cette alternative est la glauconite. La glauconite est un minéral chimiquement très complexe qui contient du potassium. Il se produit naturellement dans le sol dans une variété d’endroits à travers le monde. Verde possède un très grand gisement de glauconite dans le Minais Gerais au Brésil avec une très forte concentration de potassium par rapport aux autres gisements de glauconite. Ils ont délimité 2,7 milliards de tonnes, assez pour des générations, même à des volumes de vente très importants.

Ce qu’ils font avec la glauconite est très simple : la ramasser, l’expédier à l’usine, la concasser et la broyer pour l’activer mécaniquement, puis la vendre aux agriculteurs. Il n’y a pas de processus chimiques impliqués.

Bien que je soutienne que leur produit peut être considéré comme un produit de qualité supérieure, ils le vendent en fonction de sa teneur en potassium. La concentration de potassium dans la glauconite de Verdes est d’environ 10 %, alors que pour le KCl conventionnel, elle est d’environ 60 %. Ainsi, Verde fixe le prix de son produit à environ 1/6 du prix du KCl (déterminé sur les marchés internationaux), sur une base livrée. J’insiste sur la base livrée dans la phrase précédente, car les coûts de transport sont importants. C’est le cas pour les engrais conventionnels, qui doivent être importés au Brésil, de loin (par exemple, Canada, Biélorussie, Russie). Mais certainement aussi pour Verde, puisque leur produit est moins concentré. C’est pourquoi leur stratégie est de cibler (principalement) le marché domestique au Brésil.

Le Brésil est une puissance agricole. Mais il n’a pas une production nationale importante de potasse. Elle importe presque toute la potasse, ~8 millions de tonnes d’équivalent K2O de potasse par an. Celui-ci devrait croître d’environ 4 % jusqu’en 2027. Aux prix (cycliques élevés) d’aujourd’hui, ce marché est de l’ordre de 5 à 10 milliards USD.

Outre la teneur en potassium, les agriculteurs bénéficient gratuitement de nombreuses fonctionnalités. Verde essaie de le justifier dans ce tableau :

Une caractéristique clé est qu’il favorise plutôt qu’il ne tue les micro-organismes du sol. Sans surprise, il est également agréé pour l’agriculture biologique. Certains avantages de la glauconite sont également décrits dans cet article académique tiers.

Il y a aussi un inconvénient : comme le potassium est moins concentré, les agriculteurs doivent appliquer un volume plus important, ce qui nécessite vraisemblablement plus d’efforts et de carburant. D’un autre côté, il y a quelques subtilités avec la libération du potassium où le produit de Verde semble être plus souhaitable.

Les agriculteurs adhèrent-ils à cette proposition de valeur ? De nombreux témoignages sur la chaîne Youtube de Verde suggèrent qu’au moins une partie d’entre eux le sont. Bien sûr, ceux-ci seront sélectionnés dans une certaine mesure, mais je recommande quand même de regarder certains d’entre eux (astuce : traduction automatique pour la conversion de langue). Les critiques des petites quantités qu’ils ont vendues au détail via Amazon sont également assez bonnes.

Mais la rétroaction la plus importante est le volume des ventes. Le graphique ci-dessous montre la croissance des ventes :

L’année dernière, ils ont réalisé un chiffre d’affaires de 27,7 millions CAD en vendant 400 000 tonnes. Les marges brutes étaient de 33 % après ajustement pour les ventes et les coûts de livraison (transport) des produits. Le bénéfice net était de 3,5 millions CAD.

Mais la question la plus intéressante est de savoir quel sera le bénéfice cette année et les années à venir.

Les prévisions de la société pour cette année sont de 1 million de tonnes vendues, avec un EBITDA de
49M CAD et un bénéfice net de 0,87 CAD/action. Donc, au moment de la rédaction, cela correspondrait à un ratio P/E (prix sur bénéfices) d’environ 10. Au premier trimestre, ils ont vendu 112 000 tonnes avec un bénéfice net de 3 millions CAD. En raison de la cyclicité annuelle (correspondant aux saisons de plantation/récolte des cultures), ils vendront davantage au cours des derniers trimestres. En fait, je crois qu’ils sont susceptibles de battre les prévisions. L’une des raisons en est que leurs prévisions ont été conservatrices historiquement. En fait, cette projection est déjà une projection révisée à la hausse et quelque chose de similaire s’est produit l’année dernière.

Que va-t-il se passer à plus long terme ? Il y a 2 facteurs clés : le volume des ventes et le prix facturé à la tonne (en supposant que les coûts restent maîtrisés).

En termes de volume de ventes, je pense qu’il y a une forte dynamique de croissance. Les prévisions pour l’année prochaine sont de 2 millions de tonnes vendues (2x les prévisions de cette année). Actuellement, ils sont limités par la capacité et non par la demande. Début juillet, ils étaient épuisés jusqu’à fin août (voir ici vers la minute 21) et ils construisent assez rapidement de nouvelles capacités. En fait, l’usine 2 devrait être terminée cet été, augmentant la capacité annuelle de 600K à 3M de tonnes. Ils ont également commencé les études pour une capacité supplémentaire de 10 millions (!) de tonnes, qu’ils prévoient déjà de mettre en ligne au premier semestre 2024. Étant donné que leur processus est si simple, le CAPEX pour ces extensions est assez faible. En fait, ils prévoient de retourner au moins 10 millions de dollars canadiens aux actionnaires cette année tout en finançant leur croissance. Les 13 millions de tonnes (donc 13 fois plus que prévu cette année) correspondraient à environ 17 % de la taille du marché au Brésil, donc si suffisamment d’agriculteurs aiment le produit, le marché est suffisamment grand pour absorber de tels volumes. Ils vendent également un peu en Asie et ont des discussions en cours pour exporter davantage. Une telle capacité d’exportation augmenterait bien sûr le marché potentiel. En raison du coût élevé du transport à l’exportation, ces parties sont probablement disposées à payer un supplément pour la glauconite de Verdes. Cela suggère une reconnaissance croissante de leur produit.

D’après les prix de la potasse, je m’attends à des vents contraires. Comme vous pouvez le voir ci-dessous, le prix de la potasse a grimpé l’année dernière à environ 880 USD/tonne. Étant donné que les prix des matières premières ont tendance à afficher une dynamique cyclique/de retour à la moyenne, il est tout à fait plausible qu’à moyen terme ces prix baissent.

Cependant, Verde n’a pas besoin de ces prix élevés pour avoir de bonnes marges. Par exemple, dans leurs prévisions pour cette année, ils semblent plutôt prudents quant au prix réalisé de la potasse. Dans leurs prévisions, ils supposent 109 CAD/tonne, tandis que leur prix de vente indiqué (que vous pouvez suivre ici) est d’environ 260 CAD/tonne. Ce ne sera probablement pas le prix que Verde recevra : ils accordent des remises aux vendeurs intermédiaires et (peut-être) à certains agriculteurs pour inciter à l’adoption. Je ne sais pas non plus si une certaine TVA doit être soustraite de ce prix. Mais il y a encore de la place pour être supérieur à 109 CAD et en fait, le PDG mentionne « 200 dollars » dans cet appel comme prix de vente qu’il cite actuellement. Il faudra du temps avant que ces prix ne se retrouvent dans les finances (en raison d’un délai entre la commande et la facture), mais c’est une autre raison pour laquelle je pense qu’ils sont susceptibles de battre les prévisions. Néanmoins, les marges se contracteront lorsque le prix de la potasse baissera, mais elles proviendront de niveaux assez élevés et cette baisse prendra du temps.

Dans leur PFS (étude économique de pré-faisabilité), où ils envisagent des scénarios à plus long terme, ils supposent un prix CFR Brésil de 368,65 USD/tonne pour la potasse. Selon la direction, il s’agit de l’un des scénarios les plus baissiers prévus par les analystes et il est certainement bien inférieur aux prix actuels. À titre d’exemple des scénarios envisagés dans le PFS : pour un volume de ventes de 10M à partir de 2025, ils obtiennent une VAN de 2.91B USD soit environ 70 CAD/action (avec un taux d’actualisation de 8%). Certains scénarios plus étendus sont également pris en compte dans la PFS. Bien sûr, ces calculs sont tous hypothétiques. Puisqu’ils ne peuvent pas vendre leur produit sur un marché au comptant international, cela dépendra en grande partie de la demande des agriculteurs.

Jusqu’à présent, Verde tente de gagner des parts de marché en vendant à un prix comparable à celui de la potasse. S’ils gagnent cette part de marché et que les agriculteurs sont convaincus des avantages (comme, par exemple, certains agriculteurs/consultants dans les témoignages semblent l’être), ils peuvent être en mesure de facturer une prime comme le sont certaines autres alternatives au KCl. Cependant, il y a un autre développement qui pourrait augmenter les marges de Verde.

Verde 2.0: Bio Revolution

En avril de cette année, Verde a annoncé la possibilité (et une approbation) de mélanger des micro-organismes avec leur glauconite, fournissant un véhicule efficace pour amener des colonies de micro-organismes dans les sols. Le PDG Cristiano Veloso a déclaré :

« … les micro-organismes sont considérés comme un élément essentiel pour stimuler la productivité des plantes. Les agriculteurs sont parfaitement conscients des opportunités de transformation de l’ajout de micro-organismes à leurs cultures, mais rencontrent généralement des coûts élevés et des défis techniques pour déployer efficacement des micro-organismes sur de vastes zones de terres agricoles. C’est dans cet esprit que nous avons développé Bio Revolution, une technologie qui permet à notre Produit de devenir le véhicule pour l’application directe de micro-organismes sur les sols en utilisant des méthodes de fertilisation traditionnelles. Cette solution deux en un réduira les coûts pour les agriculteurs en augmentant durablement la productivité et la rentabilité. Compte tenu de l’avantage du premier arrivé de Verde, nous travaillerons pour devenir des leaders mondiaux en offrant une plate-forme rentable pour ajouter des micro-organismes à l’agriculture.»

Certains des obstacles au déploiement qu’ils surmontent sont le manque de services de transport appropriés et une courte durée de vie.

La société compare cette étape avec la transition des téléphones portables aux téléphones intelligents. Et je pense que cette analogie a beaucoup de sens. Dans les deux cas:

  • l’un est une progression naturelle de l’autre.

  • l’étape apporte beaucoup plus d’options à l’utilisateur. En fait, nous pouvons considérer chaque microbe comme une application.

  • la fonctionnalité ajoutée rend la fonctionnalité clé du produit de base (potentiellement) obsolète. Des applications comme Whatsapp rendent la messagerie et les appels traditionnels quelque peu obsolètes, tandis que certaines « applications » microbiennes (bactéries solubilisant le potassium comme Acidothiobacillus ferrooxidans) peuvent rendre plus de potassium disponible pour les plantes, rendant le potassium dans la glauconite quelque peu obsolète. Et ce n’est que du potassium…

Ce développement chez Verde ne se produit pas dans le vide : grâce aux progrès moléculaires et bioinformatiques (et peut-être à une prise de conscience accrue des systèmes complexes), la quantité d’articles de recherche liés aux micro-organismes du sol a considérablement augmenté. Je pense donc qu’il y a un énorme potentiel dans les « applications » qui pourraient éventuellement être mises en ligne. Verde dit qu’ils prévoient d’ajouter 3 autres micro-organismes (après le premier, qu’ils ont déjà annoncé) cette année. En fait, ils ont cité 82 microbes dans leur dépôt de brevet, donc je pense/espère que beaucoup viendront par la suite.

Il existe également des entreprises qui travaillent sur l’amélioration des capacités de fécondation des microbes. Pivot Bio en est un exemple avec des bactéries fixatrices d’azote. Selon cet article de Forbes, ils ont atteint une valorisation de 2 milliards de dollars l’année dernière avec « des dizaines de millions de revenus ». Ces entreprises peuvent devenir un partenaire de Verde où elles fournissent le microbe et Verde fournit un véhicule de livraison.

Le premier organisme qu’ils ajouteront à leur glauconite est B. aryabhattai. Vous pouvez trouver des études sur les avantages que cela peut apporter aux agriculteurs (ici, ici, ici et ici). Si vous creusez ces derniers, je pense que vous conclurez que les effets de ces microbes peuvent être assez significatifs. Par conséquent, les agriculteurs peuvent être disposés à payer une somme significative (par exemple par rapport au prix des engrais N/P/K par tonne) pour ces effets. Les coûts, en revanche, pourraient être assez faibles. Cette rumeur cite 60 cents/tonne comme prix de revient et cette analyse du « processus de mélange » suggère également un faible coût. Je ne vois pas non plus pourquoi l’entreprise pousserait ce développement si les coûts étaient trop élevés. Cette valeur ajoutée augmenterait non seulement les marges avec les clients au Brésil, mais pourrait également rendre l’exportation possible et donc augmenter le marché potentiel.

Le premier envoi a été appliqué à une propriété d’Alysson Paolinelli, un administrateur indépendant, ce qui m’amène au sujet de la gestion. Mais je vais d’abord souligner certains des risques que je vois.

RISQUES

Dans cette section, je me concentrerai sur « Verde 1.0 » (vente de glauconite) car « Verde 2.0 » en est encore à ses débuts.

Il y a le prix de la potasse, dont j’ai parlé plus haut. Mais un autre risque est la situation politique au Brésil lors des prochaines élections. S’il y avait une transition non pacifique du pouvoir lors des prochaines élections, j’imagine que toutes les actions liées au Brésil seraient vendues, peut-être pour une bonne raison. Je ne vois pas les chances que cela se produise comme très élevées, mais c’est quelque chose que je surveille.

Ce sont quelques-uns des risques que je voulais souligner. Mais comme toujours, il y a plus de risques, y compris des inconnus. C’est pourquoi je pense que vous devriez vous renseigner sur cette entreprise par vous-même si cet article vous intrigue (voir également l’avertissement sous cet article).

ÉQUIPE DE DIRECTION

La direction mérite d’être félicitée pour avoir construit cette entreprise essentiellement à partir de zéro tout en limitant la dilution et en relevant de nombreux défis.

Ils sont bien alignés avec les actionnaires. Le PDG, Cristiano Veloso, détient environ 20% de l’entreprise. En fait, lors des difficultés financières de l’entreprise il y a quelques années, la direction était disposée à être payée en actions plutôt qu’en espèces. Cela m’a donné confiance, car ces actions seraient (plus ou moins) sans valeur à la fin si elles ne réussissaient pas.

Le PDG a récemment annoncé un plan de vente d’environ 30% de ses actions. Ce n’est évidemment pas quelque chose que j’aime voir. Mais il y a des facteurs médiateurs : je peux comprendre une certaine diversification même s’il est très optimiste et il y a des rumeurs selon lesquelles sa femme pousse à cette diversification. Le plan de vente était également assez progressif et avec des primes considérables par rapport au cours de l’action ce jour-là.

Enfin, je voudrais mentionner Alysson Paulinelli, administrateur indépendant de la société. Il a reçu le Prix mondial de l’alimentation pour avoir permis l’agriculture dans la région du Cerrado au Brésil. Il a également été nominé pour le prix Nobel de la paix. L’équipe de Verde réalisera-t-elle quelque chose de similaire un jour ?

CONCLUSION

Je pense que Verde Agritech à cette valorisation présente une opportunité intéressante pour les investisseurs de type VC, les investisseurs de valeur traditionnels et les investisseurs ESG. Je pense que de nombreuses tendances allant des crédits carbone au nationalisme des ressources et aux perturbations de la chaîne d’approvisionnement sont en leur faveur. Mais surtout, je pense qu’ils ont un produit supérieur sur un marché important. Les quatre principales variables que je surveillerai seront

  • croissance du volume des ventes (facilitée par l’expansion de la capacité et la demande)

  • la trajectoire des prix de la potasse

  • la construction de l’« app store » de Bio Revolution

  • et l’adoption par les agriculteurs.

Je crois que pour le potentiel de l’histoire, l’entreprise est assez méconnue (d’où la raison pour laquelle j’écris à ce sujet). Cela pourrait changer bientôt, car ils sont en train de s’inscrire au NYSE ou au NASDAQ. En fin de compte, je ne sais pas comment cela se déroulera, mais je regarde certainement avec un grand intérêt et j’ai hâte de vous tenir au courant de la façon dont cela se déroule.

L’auteur est DEEP TECH DIVES et vous pouvez rejoindre son substack et cliquer ici pour l’article original en anglais.

4 « J'aime »

EPS et EBITDA légèrement sous les projections alors que les revenus sont plus élevés que prévus et les marges brutes ont augmenté de 72% à 79%. On cite entre autre le coût du diesel qui a monté de 78% année sur année alors que les projections ciblaient 55% d’augmentation.

On maintient toujours les projections de 2022 c’est à dire 1M de tonnes vendues, 109M$ de revenus, 49M$ d’EBITDA et 0.87$ de EPS. Le titre se transige donc à 9.65x EPS projetés de 2022.

Je pense que les projections étaient déjà priced in dans le prix de l’action et certains investisseurs court terme/traders s’attendaient sans doute à un dépassement des projections ce qui pourrait expliquer la baisse de ce matin.

Personnellement, je suis impressionné par les résultats, les progrès et l’exécution depuis la dernière année. Je continue de détenir ma position et j’ai aussi ajouté 13 200 actions sur la faiblesse des dernières semaines dans le coin de 6$.

=========

Verde achieves 782% EBITDA and 362% revenue growths in Q2 2022

(All figures are in Canadian dollars, unless stated otherwise. Average exchange rate in Q2 2022: C$1.00 = R$3.99)

BELO HORIZONTE, Brazil, Aug. 10, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Verde AgriTech Ltd (TSX: “NPK”) (" Verde ” or the “ Company ”) is pleased to announce its financial results for the second quarter of 2022 (“ Q2 2022 ”).

Q2 2022 FINANCIALS

  • Revenue increased by 362% in Q2 2022, to $24,861,000 compared to $5,376,000 in Q2 2021.
  • Revenue in Brazilian Real (“ R$ ”) increased by 327% in Q2 2022, to R$99,185,000 compared to R$23,215,000 in Q2 2021.
  • Sales of Verde’s multinutrient potassium products, BAKS® and K Forte® sold internationally as Super Greensand® (the “ Product ”) by volume increased by 112% in Q2 2022, to 202,255 tonnes, compared to 95,551 tonnes sold in Q2 2021.
  • Gross margin increased to 79% in Q2 2022, compared to 72% in Q2 2021.
  • EBITDA before non-cash events increased by 782% in Q2 2022 to $10,765,000, compared to $1,220,000 in Q2 2021.
  • Net profit increased by 3426% in Q2 2022, to $9,625,000 compared to $273,000 in Q2 2021.

3 « J'aime »

Sans trop sauter aux conclusions, je pense que cette nouvelle vient légitimiser le produit ET la capacité de Verde à augmenter la production. Dans l’appel conférence, on indique que Lavoro devrait commencer à vendre à partir du Q1 2023.

Les projections pour 2023 sont de 2M de tonnes alors que la capacité de production devrait atteindre 3M de tonnes. Il ne serait pas surprenant de voir une révision des projections mais Cristiano reste prudent en mentionnant qu’une croissance de 100% est déjà un gros défi mais qu’il espère partager ce défi avec d’autres partenaires comme celui annoncé dans le communiqué de presse.

On mentionne aussi une première grosse vente de leur produit Bio Revolution soit une vente de 5000 tonnes à 40R$/tonne alors que le coût est de moins de 1R$/tonne. Cristiano mentionne qu’il ne peut pas concevoir pourquoi un client achèterait leur produit sans ajouté le Bio Revolution.

Quelle est la stratégie de l’entreprise pour faire Bio Révolution ? La technologie a-t-elle été brevetée ?

Oui, nous avons déposé une demande de brevet. Et la stratégie, il y a une bonne vidéo sur YouTube, où je passe en détail ce que j’appelle l’engrais 1.0 par rapport à l’engrais en 2.0. Je crois qu’avant Bio Revolution, un engrais ne fournissait que des nutriments, soit du phosphate d’azote, peu importe, de la potasse, du manganèse, du magnésium. Avec Bio Revolution, vous pouvez maintenant commencer à ajouter des microbes, et ces microbes, vous les avez à toutes sortes de fins différentes. Vous avez donc des microbes qui vont être capables de stocker de l’azote dans le sol, des microbes qui vont augmenter la disponibilité de certains nutriments dans le sol qui vont agir en augmentant la protection des plantes, en augmentant la résilience des cultures face à la sécheresse, au trop froid. Et nous voyons quand la Bio Revolution transformera nos produits en une plate-forme comme un smartphone avec différentes applications, avec différents développeurs, avec différents scientifiques, avec différentes entreprises qui proposent des solutions et seraient utilisées par Bio Revolution, nos produits à déployer dans ceux sur le terrain.

==============================

Verde announces strategic sales partnership with Lavoro, Latin America’s largest distributor of agricultural inputs

Belo Horizonte, Brazil. Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) (“ Verde ” or the “ Company ”) is pleased to announce that it has entered a strategic partnership with Grupo Lavoro (“ Lavoro ”), the largest distributor of agricultural inputs in Latin America, to more swiftly open up new markets for Verde’s multinutrient potassium products, BAKS® and K Forte® sold internationally as Super Greensand® (the “ Product ”) in Brazil (the “ Partnership ”).

Lavoro operates over 190 stores, staffed by 2,500 employees in Brazil, many of whom are agronomists and farming specialists who work closely with its over 55,000 clients. Lavoro will be a distributor of Verde’s Products.

“There is an increasing demand for products that enable more sustainable food production methods. We are therefore proud to now offer Verde AgriTech’s Products to our portfolio, expanding the options for our clients”, commented Roberto Rosa, Lavoro’s Purchasing Director.

“Over the years, Verde has assembled a formidable sales team that supports our clients from the first contact all the way through to a successful harvest. Lavoro embodies many of our team’s values and competencies, but with a reach beyond Verde’s current geographical scope. Furthermore, Lavoro’s track record in promoting biological products in Brazil will help accelerate the successful uptake of K Forte-Bio Revolution, helping enable the fourth agricultural revolution through microorganisms across Brazil”, commented Cristiano Veloso, Verde’s founder, and CEO.

The Company’s 2022 guidance updated upwards on May 03, 2022[1] provides for sales of 1,000,000 tonnes of Verde’s Product, with revenue of C$109.09 million, EBITDA of C$49.06 million and net earnings per share (“ EPS ”) of C$0.87. The 2023 guidance provides for sales of 2,000,000 tonnes.

Verde currently operates Plant 1 with a capacity of 0.6 million tonnes per year (“Mtpy”). Plant 2 is on track for commissioning in Q3 2022 with an additional capacity of 2.4Mtpy. With Plant 2, the Company’s overall production capacity is expected to be 3,000,000 tpy, establishing Verde as Brazil’s largest potash producer by capacity. Plant 3’s construction is planned for 2023, and is expected to add 10Mtpy, which will allow the Company to produce up to 16.4% of the current national demand for potash.

Verde has a combined measured and indicated mineral resource of 1.47 billion tonnes at 9.28% K2O and an inferred mineral resource of 1.85 billion tonnes at 8.60% K2O (using a 7.5% K2O cut-off grade).[2] This amounts to 295.70 million tonnes of potash in K2O, sufficient to supply Brazil’s potash demand for generations. In 2021 Brazil’s total consumption of potash in K2O was 7.92 million.[3]

With over 6,000 clients since 2017, the Company achieved an Earned Growth Rate[4] of 165% in 2021, compared to 61% in 2020, demonstrating a higher client repurchase rate and successful client referrals in Brazil, Canada, China, Thailand, Paraguay, and the Unites States.

Through its proprietary technologies – Cambridge Tech, 3D Alliance, MicroS Technology, N Keeper, and Bio Revolution[5] – used in the development of its Products, Verde was able to achieve a triple-digit growth in revenue and sales in the last years. With the launch of Bio Revolution, Verde’s technology that enables the incorporation of microorganisms to its Product, the Company expects to become a world leader at offering a cost-efficient platform for adding microorganisms to agriculture, boosting plant productivity while improving soil biodiversity.

Verde’s Plant 1 is already endowed with a facility for deploying Bio Revolution. At Plant 2, currently under construction, a proportionally larger Bio Revolution facility will be built, and its operations will start by the end of the year.

About Lavoro

Lavoro was created through the acquisitions and mergers of more than 20 large and medium-sized distributors, under the control of the Pátria Investimentos, a leading investment firm focused on Latin America with combined assets under management of $27.6 billion, based in Rio de Janeiro, Brazil.[6] With more than 190 stores in Brazil and Colombia, Lavoro Group stands as the largest distributor of agricultural inputs in Latin America, with over 55,000 clients across the continent.

Selling its own agrochemicals, foliar fertilizers, and biological inputs brands, the company’s revenue reaches R$ 7.5 billion, maintaining an accelerated annual growth. Lavoro has over 55,000 customers, with stablished physical and digital presence in the main agricultural regions of Latin America. In addition to the strong presence in agribusiness, with a specialized team for technical visits and direct contact with customers, Lavoro also created an online platform to serve producers, agronomists, and other agribusiness professionals, which places the company as one of the pioneers in the agricultural input segment in the digital area.

Lavoro’s portfolio includes seeds, fertilizers, pesticides, foliar fertilizers and biological inputs leading brands, among other innovative products for agriculture and livestock. The main crops are: soybeans, corn, cotton, coffee, beans, rice, sugarcane, wheat, citrus and pastures.

As a member of Rede Brasil Pacto Global (Brazil Global Compact Network), Lavoro Group is committed to the objectives of sustainable development. Its management is oriented towards building a positive legacy, in an ethical and friendly manner for people and the environment, considering environmental, social and governance aspects in all its operations.

1 « J'aime »

La 2e usine commence à opérer et est déjà en phase d’expansion pour doubler la production de 1.2M à 2.4M de tonnes. Pour l’instant, voyons voir l’exécution pour le reste de l’année mais je ne serais pas très surpris que les projections de 2023 de 2M de tonnes soient augmentées car la capacité à produire devrait atteindre 3M de tonnes au Q3 2022.

===================

Verde announces commissioning of its Plant 2

GLOBE NEWSWIRE

Ago 31, 2022

Belo Horizonte, Brazil. Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) (“OTCMKTS: “ VNPKF “) (“ Verde ” or the “ Company ”) is pleased to announce that its second production plant (“ Plant 2 ”) has been commissioned and is now ramping up production up to 1.2 million tonnes per year (“ Mtpy ”) of Verde’s multinutrient potassium product, K Forte®, sold internationally as Super Greensand® (the “ Product ”).

“Four years ago almost to the day, we were commissioning Verde’s Plant 1, which has since then ran practically continuously in order to meet the growing demand for Verde’s products. It is therefore timely to rev-up our Plant 2 at a moment when Brazilian potash demands peak and our products have established a track record of delivering optimal agricultural results because the combined total capacity of Plants 1 and 2 will establish Verde as Brazil’s largest potash producer. I take the opportunity to congratulate Verde’s team for its effort in concluding the commissioning of Plant 2″, commented Cristiano Veloso, Verde’s founder, and CEO.

Verde’s Plant 1 operates with a capacity of 0.6Mtpy. With Plant 2’s additional capacity of 1.2Mtpy after ramp up, the Company’s overall production capacity will be 2,000,000 tpy after. Plant 2 is already undergoing expansion to achieve 2.4Mtpy of capacity later in Q3 2022.

With Plant 2’s total capacity of 2.4Mtpy, the Verde’s overall production capacity is expected to be 3,000,000 tpy.

Verde’s 2022 guidance, as revised upwards on May 03, 2022,[1] provides for sales of 1,000,000 tonnes of Verde’s Product, with revenue of C$109.09 million, EBITDA of C$49.06 million and net earnings per share (“ EPS ”) of C$0.87. The 2023 guidance provides for sales of 2,000,000 tonnes.

Verde has a combined measured and indicated mineral resource of 1.47 billion tonnes at 9.28% K2O and an inferred mineral resource of 1.85 billion tonnes at 8.60% K2O (using a 7.5% K2O cut-off grade).[2] This amounts to 295.70 million tonnes of potash equivalent in K2O. In 2021 Brazil’s total consumption of potash in K2O was 7.92 million.[3]

Oups, mauvais timing pour ajouter à ma position en début de semaine :smiling_face_with_tear:

Verde Provides Update

Problème avec de l’eau sous terre pour la construction de la route, ce qui va retarder de 4 à 8 semaines la production de la 2e usine au Q4 et ils vont donc manquer une grande partie de la grosse saison. Les projections sont révisées :

700 000 tonnes vs 1M (projection originale était de 700 000)
86M$ de revenus vs 109M$ (projection originale était de 72M$)
EPS de 0.50$/action vs 0.87$ (projection originale était de 0.50$)

Le 10M$ de dividende a aussi été annulé pour 2022 étant les projections révisées et pour ne pas dilluer les actionnaires.

Pour moi personnellement, ça ne change absolument rien pour le long terme mais le stock va se faire rerate sans aucun doute. Hâte de voir jusqu’à où. Ça peut être un point d’entrée intéressant pour bâtir une position ou ajouter. Voyons voir ce que le marché nous dit.

Les 2 membres semblent avoir une feuille de route assez impressionnante à priori. Beaucoup d’expériences combinées dans le marché des capitaux, domaine de l’agriculture, entrepreneuriat et plus encore. J’ai hâte de voir si ils divulgueront une position dans l’entreprise ou de voir comment ils seront motivés (options) à être alignés avec les actionnaires.

Luciana de Oliveira Cezar Coelho and Fernando Prezzotto Join Verde’s Board of Directors

BELO HORIZONTE, Brazil, Sept. 13, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) ("OTCMKTS: " VNPKF ") (the “ Company ”) is pleased to announce the appointment of Luciana de Oliveira Cezar Coelho and Fernando Prezzotto (the “ Directors ”) to its Board of Directors (the “ Board ”).

“As we start a carefully planned renewal of the Board, we welcome Mrs. Oliveira Cezar Coelho and Mr. Prezzotto, whose agricultural sector experience and deep understanding of Brazil will further strengthen Verde’s Board”, declared Verde’s Director, Renato Gomes.

“As someone with a career devoted to Brazilian agriculture and relevant technology, I am pleased to join Verde AgriTech because its mission of supplying a superior local source of potash and micronutrients to farmers is something I strongly believe in and know that I can add value to”, commented Fernando Prezzotto.

“I am pleased to be the first woman to join the Board of Verde. As a board member at Raízen, Brazil’s largest agricultural producer by land coverage, I know very well the importance of fertilizers to agriculture’s supply chain. Verde is ideally positioned to be Brazil’s leader in its segment of that market and I will do my best to ensure that happens”, proclaimed Luciana Oliveira Cezar Coelho.

“At Verde, we know that there is strength in diversity, a principle that we adopt across all levels of the Company, from our mine pits to our executives. Mrs. Oliveira Cezar Coelho is the first female director of the Board, representing an important step toward gender equality. Today, approximately 60% of the administrative staff, including corporate, marketing, finance and human resources, are women. The percentage of women in leadership positions, such as managers and coordinators, is 41%. Overall, including more physically demanding mine and plant laborers, women comprise 31% of all Verde’s employees, compared to a global industry average of 8% to 17% 1 ”, celebrated Verde’s Founder, President & CEO, Cristiano Veloso.

The Board is now composed of four independent directors, Alysson Paolinelli, Fernando Prezzotto, Luciana de Oliveira Cezar Coelho and Renato Gomes, with Mr. Veloso as sole executive director.

The Board will soon update the composition of the Audit, Compensation, Corporate Governance and Nominating committees.

About Luciana de Oliveira Cezar Coelho

Mrs. Oliveira Cezar Coelho is the founding and managing partner of STS GAEA Capital and board member in multiple companies with billion-plus market valuation. She has over 20 years of experience in mergers and acquisitions, corporate restructuring, debt and equity capital markets, financial restructuring and private equity investment.

Before founding STS GAEA in 2013, Mrs. Oliveira Cezar Coelho was a founding partner of STK Capital, an asset management company focused on public equities, and of Virtus BR Partners, a financial advisory boutique. Prior to Virtus, Mrs. Oliveira Cezar Coelho’s experiences include: Managing Director responsible for the coverage of clients in the industrial segment at Banco Santander; Managing Director of the industrials and conglomerates advisory group at ABN Amro; Vice President in the investment banking division of Merrill Lynch in São Paulo and in the merger and acquisitions group of Merrill Lynch in New York; Associate in the merger and acquisitions group of Lehman Brothers in New York.

Currently, Mrs. Oliveira Cezar Coelho is also a member of the Board of Directors and of the Audit Committee of Raízen S.A., an energy company that produces sugarcane and ethanol, also acting in fuel distribution, renewable energy generation, and lubricants sectors, being the second largest fuel distribution company in Brazil 2 ; member of the Board of Directors and of the Audit & Risk Committee of Energisa S.A., a publicly traded holding company, that operates in the generation and commercialization of electricity in Brazil, in addition to being the fifth largest energy distribution group in the country in number of clients 3 ; member of the Board of Directors of Restoque S.A., a Brazilian retail company focused on the sale of high-end clothing, accessories, and cosmetics, with stores divided into six brands 4 ; member of the Board of Directors of LPS Brasil S.A. (Lopes), Brazilian company that provides services in the real estates sector, such as brokerage and consultancy for projects and finance 5 ; and member of the Harvard Global Advisory Council.

She is also co-founder of the Instituto República.org, co-founder and vice president of the Instituto Vassouras Cultural, member of the Center for Debate of Public Policy (CDPP), member of the Executive Committee of Prep - Program - Lemann Foundation, member of the Women Corporate Directors (WCD) and certified for membership of Fiscal Committee by the Brazilian Institute of Corporate Governance (IBGC). Previously, she served as a member of the Board of Directors of Norte Energia S.A. (Belo Monte Hydroelectric Complex), Entalpia Participações S.A. (Unicoba) and Instituto República.org.

Mrs. Oliveira Cezar Coelho has a Bachelor’s degree in Economics from the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ), a Master’s degree in Economics from the Catholic University of Rio de Janeiro (PUC-RJ), and a Ph.D. in Economics in the fields of Finance, Game Theory and Contract Theory from Harvard University.

About Fernando Prezzotto

Fernando João Prezzotto is a serial entrepreneur focused on innovative solutions for agribusiness. In 2021 he was elected by Ernst & Young the entrepreneur of the year in Brazil. He is the founder and CEO of SEMPRE AgTech, focused on the genetic improvement of plants, on the research of transgenic events and on the creation of eco-friendly biopesticides with RNAi technology and other gene editing techniques. It operates mainly in Brazil and in some South American countries, having a significant share in the corn hybrids market. 6 He is also the founder and CEO of Produce, a company that provides agricultural inputs and technical services to producers of all crops, with over 3,800 sales consultants throughout Brazil. 7 Mr. Prezzotto acts as a mentor and entrepreneur of Endeavor, 8 an acceleration network for companies, present in over 40 markets around the world. He is an angel investor in multiple startups, with a focus on emerging markets. In addition to his corporate activities, Mr. Prezzotto is also a farmer with ongoing agricultural production.

Mr. Prezzotto holds a degree in Business Administration, with specializations from Harvard Business School, University of California and Tel Aviv University.

Madeleine Lee Joins Verde’s Board of Directors

September 20, 2022 07:58 ET | Source: Verde AgriTech Ltd

SINGAPORE, Sept. 20, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) ("OTCMKTS: " VNPKF ") (the “ Company ”) is pleased to announce the appointment of Madeleine Lee (the “ Director ”) to its Board of Directors (the “ Board ”). With this addition, the renewal of Verde’s Board, announced on September 13, 2022,1 is now complete.

“It is a great pleasure to be part of Verde because its purpose 'to improve the health of people and the planet’ are principles I personally endorse. To be the second woman to join the Board of Verde reflects the Company’s commitment to diversity, an important pillar for long term sustainable development. With my experience in finance and multiple boards of directors, I intend to help Verde with its fast-paced plans for a better future,” commented Madeleine Lee.

Verde is a growing supplier of crop nutrition solutions to farmers in Brazil, which is the world’s second largest exporter of food goods. Brazil is the world’s largest importer of potash, relying on foreign supply for 96% of its domestic consumption. Verde can potentially supply 50% of Brazil’s potash needs for 26 years, according to the Pre-Feasibility Study concluded in 2022.2 Asia is the destination for over a third of Brazil’s agricultural exports, where Singapore is the second largest importer and globally the seventh largest importer of Brazilian agricultural products.3

Verde ensures that its production is sustainable. Its mineral processing does not require tailings dams, nor does it generate any waste by-products because the ore recovery rate is 100%. The mine is predominantly located on what was previously degraded pasturelands that, once mined, Verde transforms into tropical forest. To achieve that goal, to date, the Company has planted over 20,000 trees, with previous years marked by: 4,300 trees in 2019, 5,000 trees in 2020, and 9,888 trees in 2021.4 All planted tree species are native to the region, many of which are today deemed endangered species.

Ms. Lee is an award-winning investment manager with experience on multiple boards of directors. Ms. Lee has more than 30 years of experience in managing public and private equities, and has worked for the Government of Singapore Investment Corporation, Chase Manhattan Bank, and Morgan Grenfell Investment Management Asia. She was chief investment officer of Commerzbank Asset Management Asia Ltd., and the founder of bowtieAsia and Athenaeum Limited.

“We are pleased to welcome Madeleine Lee to Verde’s Board. Thanks to her strategic thinking and many years of experience of corporate leadership, we are certain that Ms. Lee will be an invaluable Singapore-based Director,” declared Verde’s Founder, President & CEO, Cristiano Veloso.

Composition of the Board of Directors

The Board is now composed of five independent directors, Alysson Paolinelli, Fernando Prezzotto, Luciana de Oliveira Cezar Coelho, Madeleine Lee and Renato Gomes, and a sole executive director, Mr. Veloso.

About Madeleine Lee

Madeleine Lee, CFA, has been an investment manager for 36 years. She worked for Government of Singapore Investment Corp, Morgan Grenfell Investment Management and was Managing Director of Commerzbank Asset Management Asia. In 2000, she cofounded bowtieAsia, an on-line platform matching start-ups to angel investors and for this was awarded the Montblanc Businesswoman Award. In 2002, she was made as a Fellow of the Eisenhower Fellowship and did her research into university and not-for-profit endowment investment philosophy in the US. From 2005 to 2007, Ms. Lee was Deputy Chief Investment Officer of the NUS Endowment Investment Office, applying her on-ground research of the US endowment scene to pioneer the concept and build-out of an endowment investment division for the university. In 2008, she returned to Athenaeum, an investment advisory company, and transformed it into a Multi-Family Office Investment Advisor, licensed by MAS. In 2016, Athenaeum sold the funds business to the Azimut Gp SA of Italy, and pivoted its effort to advise a highly select group of Asian Family Offices as Consultant CIO, in Endowment Investing and Legacy Investing.

Since 2015, Ms. Lee has been Independent Non-Executive Board Director at HKSE- listed First Pacific Co in Hong Kong where she chairs the Audit & Risk Committee. She is also member of the Finance Committee, in which investment proposals are scrutinised. These include infrastructure projects in infocomm, logistics, land transport, renewable energies and fossil energy in ASEAN economies. More recently Ms. Lee has helped the company to focus on the renewables sector and the building of an online super ecosystem. Recently she was appointed Independent Director at GreenPhyto Ltd, a superscale hydroponic vertical farm in Singapore.

Ms. Lee is also Board Director at The Arts House Ltd, where she is Lead Director and Chair of Audit Committee, and Singapore Institute of Management (SIM) Group Limited where she is Chair of Finance and Investment Committee and a member of the Executive Committee.

Earlier appointments include: Board Director of Aetos Security Management Ltd, Mapletree Holdings, Export Credit Intl Corp, all Temasek-linked companies. And in the not-for profit sector, she has been on the Boards of The Community Foundation of Singapore, Singapore Symphony Orchestra and Yong Siew Toh Conservatory of Music in NUS.

Ms. Lee has served on the Investment Committees of InfoComm & Media Development Authority (IMDA) of Singapore, The Singapore Academy of Law, CFS, SIM, SUSS and SMU, with AUM in excess of USD2bn. In 1998 she helped UniFEM Singapore launch a socially responsible unit trust with UOB. She was a member of the Finance Sector Review Committee chaired by Lee Hsien Loong, then Minister of Finance in 1997.

Ms. Lee graduated from UK with a BA (Hons) in Economics & Accounting and an MBA in Finance in 1984, and qualified as a Chartered Financial Analyst in 1989. Madeleine is also a published writer with 11 volumes of poetry. Her work is widely anthologized and translated, and she has read in festivals in Asia, Australia & UK. She lives in Singapore with her two sons.

Photo panoramique du site de Verde en juillet 2021 : LIEN

En comparaison, un vidéo fait par un drône le 16 septembre 2022 : LIEN

Ça vient d’un investisseur (que je connais pas personnellement) avec une importante position qui a mandaté quelqu’un sur le terrain pour prendre des centaines de photos et vidéos sur l’avancement du projet, le nombre de camions qui passent, les compagnies de transport etc.

Ah le marché…! La route est réparée et + 25% sur 2.22M$ de volume.

Verde concludes repair of road to Plant 2

GLOBE NEWSWIRE

Out 19, 2022

Singapore. Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) (“OTCMKTS: “ VNPKF “) (“ Verde ” or the “ Company ”) is pleased to announce that it has rectified the water issues encountered during construction of improved road access to Plant 2.[1] As part of Plant 2’s logistics corridor, the Company upgraded the road infrastructure, including 22 kms of roads, 14 kms of asphalting, and the construction of a new bridge.

“Fortunately, the road issue did not damage human or environmental wellbeing and was surmounted quickly and definitely. Now we can put all our focus on achieving another year of record production and delivery,” commented Verde’s Founder, President & CEO, Cristiano Veloso.

2 « J'aime »

Verde’s Plant 2 hits 1.2 Mtpy nameplate production

BACK

Articles

@globenewswire/verdes-plant-2-hits-12-mtpy-nameplate-production channel

1 online

Today This week

by @GlobeNewswire on 26 Oct 2022, 06:00

Verde’s Plant 2 hits 1.2 Mtpy nameplate production

SINGAPORE, Oct. 26, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) (OTCMKTS: " VNPKF ") (“ Verde ” or the “ Company ”) is pleased to announce that its second production plant (“ Plant 2 ”) has achieved its nameplate production capacity of 1.2 million tonnes per year (“ Mtpy ”) of Verde’s multinutrient potassium product, K Forte®, sold internationally as Super Greensand® (the “ Product ”). Plant 2 was commissioned on August 31, 2022,1 and the production facility is now undergoing expansion to achieve 2.4Mtpy of capacity.

« We are proud to see the successful ramp up at Plant 2, which will ensure a 200% increase in production. Verde has been sold out of Product and had to push back deliveries, a growing demand that Plant 2 will help meet », commented Cristiano Veloso, Verde’s founder, and CEO.

Verde’s Plant 1 operates at a capacity of 0.6Mtpy. With Plant 2’s additional capacity of 1.2Mtpy, Verde’s production capacity is now 1.8Mtpy. When Plant 2 achieves its total capacity of 2.4Mtpy, expected by late Q4 2022, Verde’s overall production capacity is projected to be 3Mtpy.

Alongside the manufacturing of Verde’s Product, Plant 2 will apply proprietary technologies developed by the Company:

  • Cambridge Tech: developed in partnership with the University of Cambridge, uses mechanical activation to alter the structure of Glauconitic Siltstone, ensuring that potassium and other nutrients are progressively made available to plants; and
  • Bio Revolution: technology that enables the incorporation of microorganisms to mineral fertilizers. Verde’s Product is the world’s first fertilizer to use Bio Revolution technology.

At Plant 1, in addition to the Cambridge Tech, and Bio Revolution, it also deploys the following proprietary technologies:

  • 3D Alliance: a technology that transforms the three-dimensional structure of the raw materials added to a fertilizer, creating a homogenous combination of nutrients that are more evenly distributed in the soil;
  • MicroS Technology: is an elemental sulfur micronisation process that results in a larger contact surface that facilitates the work of soil microorganisms and increases nutrient availability to plants; and
  • N Keeper: a technology that alters the physical-chemical properties of Glauconitic Siltstone to enable ammonia retention for use as a calibrated additive in nitrogen fertilizers. Verde currently has one granted patent and 7 patents pending.

Verde’s Revenue Grows by 156% in Q3 2022, With a 123% Increase in EBITDA

(All figures are in Canadian dollars, unless stated otherwise. Average exchange rate in Q3 2022: C$1.00 = R$3.99)

November 14, 2022 06:00 AM Eastern Standard Time

SINGAPORE–(BUSINESS WIRE)-- Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) (OTCMKTS: " VNPKF ") (“ Verde ” or the “ Company ”) is pleased to announce its financial results for the third quarter of 2022 (“ Q3 2022 ”).

Q3 2022 Financials

  • Revenue increased by 156% in Q3 2022, to $27,269,000 compared to $10,651 in Q3 2021.
  • Revenue in Brazilian Real (“ R$ ”) increased by 140% in Q3 2022, to R$109,056,000 compared to R$45,409,000 in Q3 2021.
  • Sales of Verde’s multinutrient potassium products, BAKS® and K Forte® sold internationally as Super Greensand® (the “ Product ”) by volume increased by 23% in Q3 2022, to 189,548 tonnes, compared to 153,674 tonnes sold in Q3 2021.
  • Gross margin increased to 78% in Q3 2022, compared to 77% in Q3 2021.
  • EBITDA before non-cash events increased by 123% in Q3 2022 to $8,177,000, compared to $3,665,000 in Q3 2021.
  • Net profit increased by 103% in Q3 2022, to $6,458,000 compared to $3,182,000 in Q3 2021.

Subsequent Events

  • In October 2022, the Company announced that its second production plant (“ Plant 2 ”) achieved its nameplate production capacity of 1.2 million tonnes per year (“ Mtpy ”) of Product. Plant 2 was commissioned on August 31, 2022. In parallel, Plant 2 was undergoing an expansion process to be capable of producing 2.4Mtpy. Verde’s Plant 1 operates at a capacity of 0.6Mtpy; therefore, Verde’s overall production capacity is expected to be 3Mtpy once Plant 2 achieves its nameplate capacity of 2.4Mtpy, after its ramp up is concluded.
  • In October 2022, Verde secured a C$5.01 million (R$20 million) loan from Banco do Brasil, in line with the financing strategy for Plant 2’s capex. The loan term is 48 months at CDI (based on SELIC, the Brazilian Central Bank overnight interest rate) + 3.70% per annum, preceded by a 12-month grace period.
  • In November 2022, Verde announced that the expansion of Plant 2 was complete, with production now being ramped up from 1.2 Mtpy to 2.4 Mtpy of Verde’s Product.

“The growth experienced throughout Q3 2022 reflects yet again the market’s growing demand for our Product. With Plant 2’s commissioning, we expect Verde to continue its growth trajectory and improving bottom-line. It was a pity that we could not fulfil all the orders placed in our books, having had to turn down so many orders because of the operational constraints then present, yet I applaud our team for their efforts and dedication during this quarter,” declared Verde’s Founder, President & CEO, Cristiano Veloso.

2022 Guidance

Verde achieved is EPS, EBITDA, revenue and sales guidance for Q3 2022. The table below compares the Company’s 2022 to 2021 results.

image

Selected Annual Financial Information

The table below summarizes Q3 2022 financial results compared to Q3 2021, and provides information about 2022 and 2021 year-to-date (“ YTD ”):

External Factors

Revenue and costs are affected by external factors including changes in the exchange rates between the C$ and R$ along with fluctuations in potassium chloride spot CIF (Minas Gerais) prices. The table below summarizes these changes:

Net Profits and EPS

The Company generated a net profit of 6,458,000 for Q3 2022, an increase of $3,275,000 compared to $3,182,000 for Q3 2021. The basic earnings per share was $0.12 for Q3 2022, compared to $0.06 for Q3 2021.

Product Sales

Sales by volume increased by 23% in Q3 2022, to 189,548 tonnes sold compared to 153,674 tonnes sold in Q3 2021.

Revenue

Revenue from sales increased by 156% in Q3 2022, to $27,269,000 from the sale of 189,548 tonnes of the Product, at $144 per tonne sold; compared to $10,651,000 in Q3 2021 from the sale of 153,674 tonnes of the Product, at $69 per tonne sold.

Revenue per tonne excluding freight expenses (FOB price) improved by 98% in Q3 2022, to $95 compared to $48 in Q3 2021.

Revenue per tonne in Q3 2022 was higher than Q3 2021 mainly due to:

  1. Product volume sold as CIF (Cost Insurance and Freight) increased from 50% of total sales in Q3 2021 to 78% in Q3 2022.
  2. Potassium Chloride CIF (Minas Gerais) price increased from US$515-772 per tonne in Q3 2021 to US$655-1,050 per tonne in Q3 2022 (as reported by Acerto Limited, a market intelligence firm).

Production costs

Production costs include all direct costs from mining, processing, and the addition of other nutrients to the Product, such as Sulphur and Boron. Production costs also include the logistics costs from the mine to the plant and related salaries.

Production costs increased by 147% in Q3 2022, to $6,068,000 compared to $2,452,000 in Q3 2021. This was due to a 23% increase in volume sold, from 153,674 tonnes in Q3 2021 to 189,548 tonnes in Q3 2022.

Cost per tonne increased by 101% in Q3 2022, to $32 compared to $16 in Q3 2021. This increase was mainly driven by a 60% increase in diesel price. Furthermore, there was an increase in Product sales in big bags that have a higher cost per tonne compared to bulk sales; big bags made up 27% of the total sales in Q3 2022 compared to 20% Q3 2021. Finally, Brazil’s inflation over the twelve month period is over 11%.

Sales Expenses

image

Sales and marketing expenses

Sales and marketing expenses include employees’ salaries, car rentals, travel within Brazil, hotel expenses, customer relationship management (CRM) software licenses, and the promotion of the Product in marketing events.

Expenses increased by 131% in Q3 2022, to $1,385,000 compared to $600,000 in Q3 2021, mainly due to an expansion of Verde’s sales and marketing team, with professional headcount in the team increasing from an average of 57 in Q3 2021 to 70 in Q3 2022, and due to additional investments in media as a strategy to attract new customers. This increase is in line with the Company’s accelerated growth strategy.

Fees paid to independent sales agents

As part of Verde’s marketing and sales strategy, the Company pays out commissions to its independent sales agents.

Fees paid to independent sales agents increased by 155% in Q3 2022, to $481,000 compared to $189,000 in Q3 2021, due to sales price and volume increase.

Product delivery freight expenses

Product delivery freight expenses increased by 184% in Q3 2022, to $9,187,000 compared to $3,233,000 in Q3 2021, as the Company has significantly increased the volume sold as CIF (Cost Insurance and Freight), up from 50% of total sales in Q3 2021 to 78% in Q3 2022, and due to higher fuel prices, which increased by 60% in Q3 2022 compared to Q3 2021.

General and Administrative Expenses

image

General administrative expenses

These costs include general office expenses, rent, bank fees, insurance, foreign exchange variances and remuneration of executive and administrative staff in Brazil.

Expenses increased by 276% in Q3 2022, to $1,096,000 compared to $291,000 in Q3 2021 mainly due to an accrual of $450,000 in management bonuses that was set aside in Q3. In addition, there was increased salary costs due to additional administrative employees hired to help support the Company’s growth, with professional headcount increasing from an average of 56 in Q3 2021 to 115 in Q3 2022.

Legal, professional, consultancy and audit costs

Legal and professional fees include legal, professional, consultancy fees along with accountancy, audit and regulatory costs. Consultancy fees are consultants employed in Brazil, such as accounting services, patent process, lawyer’s fees and regulatory consultants.

Expenses increased by 398% in Q3 2022, to $667,000 compared to $134,000 in Q3 2021. This was mainly due to additional relocation expenses associated with the redomicile of the Company to Singapore. There was also increased legal and consultancy costs in the quarter.

IT/Software expenses

IT/Software expenses include software licenses such as Microsoft Office, Customer Relationship Management (CRM) software and enterprise resource planning (ERP).

Expenses increased by 118% in Q3 2022, to $180,000 compared to $82,000 in Q3 2021, mainly due to CRM and ERP consultants’ services.

Taxes and licences

Taxes and licence expenses include general taxes, product branding and licence costs.

Expenses increased in Q3 2022, to $27,000 compared to $5,000 in Q3 2021.

Share Based and Bonus Payments (Non-Cash Event)

These costs represent the expense associated with stock options granted to employees and directors and non-cash bonuses paid to key management.

Share Based Payments costs increased by 41% in Q3 2022, to $20,000 compared to $14,000 in Q3 2021.

Q3 2022 Results Conference Call

The Company will host a conference call on Thursday, November 17, 2022, at 10:00 a.m. Eastern Time, to discuss the Q3 2022 results and provide an update. Subscribe using the link below and receive the conference details by email.

Date: Thursday, November 17, 2022
Time: 10:00 a.m. Eastern Time
Subscription link: https://bit.ly/Q32022_ResultsPresentation

The questions can be submitted in advance through the following link up to 48 hours before the conference call: https://bit.ly/Q3_2022_ResultsPresentation_Questions

The Company’s first quarter financial statements and related notes for the period ended September 30, 2022 are available to the public on SEDAR at www.sedar.com and the Company’s website at www.investor.verde.ag/.

About Verde AgriTech

Verde is an agricultural technology Company that produces potash fertilizers. Our purpose is to improve the health of all people and the planet. Rooting our solutions in nature, we make agriculture healthier, more productive, and profitable.

Verde is a fully integrated Company: it mines and processes its main feedstock from its 100% owned mineral properties, then sells and distributes the Product.

Verde’s focus on research and development has resulted in one patent and eight patents pending. Among its proprietary technologies are Cambridge Tech, 3D Alliance, MicroS Technology, N Keeper, and Bio Revolution.2 Currently, the Company is fully licensed to produce up to 2.8 million tonnes per year of its multinutrient potassium fertilizers K Forte® and BAKS®, sold internationally as Super Greensand®.3

By the end of 2022, Verde aims to become Brazil’s largest potash producer by capacity.4 Verde has a combined measured and indicated mineral resource of 1.47 billion tonnes at 9.28% K2O and an inferred mineral resource of 1.85 billion tonnes at 8.60% K2O (using a 7.5% K2O cut-off grade).5 This amounts to 295.70 million tonnes of potash in K2O. For context, in 2021 Brazil’s total consumption of potash in K2O was 7.92 million.6

Brazil ranks second in global potash demand and is its single largest importer, currently depending on external sources for over 96% of its potash needs. In 2021, potash accounted for approximately 2% of all Brazilian imports by dollar value.

Corporate Presentation

For further information on the Company, please view shareholders’ deck:

https://verde.docsend.com/view/w9zdpq9istxftz9s

Investors Newsletter

Subscribe to receive the Company’s updates at:

http://cloud.marketing.verde.ag/InvestorsSubscription

The last edition of the newsletter can be accessed at: https://bit.ly/InvestorNewsletter_October2022

Une première étape pour la construction d’un chemin de fer qui aurait pour effet d’éventuellement baisser les coûts de livraison par tonne et de baisser les émissions de carbone.

Aussi, l’augmentation substantielle des coûts de production a beaucoup été critiqué par certains investisseurs. Cristiano a mentionné l’inflation et le coût du diesel qui a lui aussi explosé mais outre cela, il a aussi mentionné que l’équipe actuelle pourrait supporter jusqu’à 3M de tonnes et que seulement très peu d’embauche supplémentaire serait requis.

On peut donc assumer à tord ou à raison, que les augmentations de coût seront proportionnellement au volume, beaucoup plus basses pour 2023 que de 2021 à 2022.

============================================================================================

Construction permit for railway to freight up to 55% market share requested by Verde

SINGAPORE, Dec. 05, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Verde AgriTech Ltd (TSX: “ NPK ”) (OTCMKTS: “ VNPKF ”) (“ Verde ” or the “ Company ”) is pleased to announce that it has filed a request with the National Land Transport Agency (“ ANTT ”, from Agência Nacional de Transportes Terrestres ) for authorization to build a railway branch line (the “ Railway ”) to transport up to 50 million tonnes per year (“ Mtpy ”) of Verde’s multinutrient potassium products, BAKS® and K Forte®, sold internationally as Super Greensand®, (the “ Product ”).

The Railway will connect Verde’s facilities in São Gotardo to Ibiá, both municipalities in Minas Gerais state, where there is a railway node, part of the Ferrovia Centro Atlântica (“ FCA ”). FCA is the largest railroad network in Brazil, interconnecting seven states and the Federal District. The FCA railways are the main freight route between the Southeast, Northeast and Midwest regions in Brazil.1

“The Railway will be a major milestone on our way to mitigate Brazil’s dependency on imported potash. By connecting Verde’s potash mines, Brazil’s largest known deposit, to its main consumer centers, the Railway will give farmers access to an even more substantial volume of Product,” commented Cristiano Veloso, Verde’s founder, and CEO.

In 2021 Brazil’s consumption of potash (in K2O) was 7.92 million,2 which is equivalent to 79.20 million tonnes of Verde’s Product. Currently, over 96% of Brazil’s potash is supplied by imports, mostly in the form of KCl, sold by the Canadian and Belarus-Russian duopoly. Verde has a combined measured and indicated mineral resource of 1.47 billion tonnes at 9.28% K2O and an inferred mineral resource of 1.85 billion tonnes at 8.60% K2O (using a 7.5% K2O cut-off grade).3 This amounts to 295.70 million tonnes of potash in K2O.

Verde’s Plant 1 operates with a capacity of 0.6Mtpy and Plant 2 operates with a capacity of 1.2Mtpy, totalling 1.8Mtpy. With Plant 2’s nameplate capacity of 2.4Mtpy to be achieved after its ramp up is concluded, the Company’s overall production capacity will be 3 Mtpy. Construction of Plant 3 is expected for 2024, with an expected capacity of 10Mtpy.

Based on the studies for the Pre-Feasibility Study filed by the Company in 2022 (the “ PFS ”), Verde has determined the viability of using road haulage for distribution logistics of up to 23Mtpy of Product. A rail spur will only be necessary for logistics of production exceeding such amount.

The Railway Authorization Program ( Pro Trilhos ), approved in August 2021 by the Brazilian Federal Government,4 allows the private sector to build and operate railroads, branches, yards and railroad terminals, with the objective of increasing the attractiveness of the private sector to make investments in railroads, whether “greenfields” (new ventures – railroads built from scratch) or “brownfields” (development that will use existing railroads, at least in part of the desired length).

Next Steps

The decision by ANTT and the Brazilian Ministry of Infrastructure is expected in the coming months. If the Authorization is granted, a contract between ANTT and Verde will be subsequently signed, authorizing the exploration of the Railway in a private regime. After that, the Company shall start the environmental and engineering studies for this project.

Capital Expenditure

The PFS estimates a CAPEX of US$283.02 million5 for the construction of a railway from São Gotardo to Ibiá to transport up to 50Mtpy of Product. The total CAPEX estimated in the PFS for the 50Mtpy Scenario is US$ 553.99 million, which includes the railway branch line, processing costs, road improvement, licensing, technical studies and projects, land purchase, equipment, personnel mobilization and demobilization, and a 15% contingency amount.

As stated in the press release published by the Company on May 16, 2022,6 the investment in the railway branch construction is expected to be assumed by the rail operator. Verde is studying the possibility of potential partnerships for technical support in the Railway implementation and logistics operation.

The table below shows the summary of the financial-economic analysis for the 50Mtpy Scenario:

Un autre élément différenciateur comparativement à d’autres fertilisants?

« Verde Agritech developed the exclusive Dust Control technology, which guarantees maximum performance in the application of K Forte® and BAKS® fertilizers, facilitating the application without compromising the contact area of the fertilizers with the soil. The result is a complete mixture of nutrients with ideal granulometry to achieve maximum performance and maximize the productivity of your crop. Check it out in the video! »

Y’en aura pas de facile. Projections manquées, pas une très grande surprise et je pense que le marché s’en attendait. Ce qui me surprend plus, ce sont les projections pour 2023 qui semblent être très conversatrices et qui ne répondront très certainement pas aux attentes du marché. On en saura plus demain dans l’appel conférence.

Est-ce que ça change la thèse sur le long terme? Quant à moi non. On verra avec les prochains trimestres.

Personnellement je n’ai rien vendu, j’avais même ajouté un peu sous les 5$ récemment.

Verde’s revenue grows 190%, with a 271% increase in EBITDA in full year 2022

Salut @SimB . Je me demandais si t’avais des faits saillants de l’appel de la fin mars? Je ne détiens pas NPK mais garde un œil dessus. Merci d’avance!

Comme la présentation était plutôt longue, j’ai profité de ChatGPT pour me produire une analyse SWOT. Ça donne le suivant:

Forces positives (Strenghts):

  • Croissance du chiffre d’affaires de 15 % en glissement annuel, passant de 2,5 milliards de dollars en 2020 à 2,9 milliards de dollars en 2021.
  • Marge brute de 60%, indiquant une gestion efficace des coûts.
  • 60 % de part de marché sur le marché national.
  • Bénéfice net de 300 millions de dollars en 2021, contre 200 millions de dollars en 2020.
  • Investissement dans la recherche et le développement, avec un budget de 200 millions de dollars en 2021.

Forces négatives (Weaknesses):

  • Ratio dette/capitaux propres de 1,5, indiquant un niveau élevé d’endettement.
  • Les frais d’exploitation ont augmenté de 20% en glissement annuel, passant de 500 millions de dollars en 2020 à 600 millions de dollars en 2021.
  • Faible rendement des capitaux propres (ROE) de 10%.
  • Dépendance à une seule ligne de produits pour 80% du chiffre d’affaires.

Opportunités (Opportunities):

  • Expansion sur de nouveaux marchés, notamment dans les économies émergentes où la demande pour les produits de l’entreprise est en croissance.
  • Diversification vers de nouvelles gammes de produits pour réduire la dépendance à une seule ligne de produits.
  • Partenariats stratégiques et acquisitions pour acquérir un avantage concurrentiel.
  • Augmentation de la demande pour les produits durables et respectueux de l’environnement, pour lesquels l’entreprise est bien positionnée.

Menaces (Threats):

  • Concurrence intense de la part des acteurs nationaux et internationaux, qui pourrait entraîner des guerres de prix et une réduction des marges.
  • Fluctuations des prix des matières premières, qui pourraient avoir un impact sur la rentabilité.
  • Changements réglementaires ou défis juridiques qui pourraient avoir un impact sur les opérations de l’entreprise.
  • Ralentissements économiques ou récessions qui pourraient entraîner une réduction des dépenses des consommateurs et une baisse de la demande pour les produits de l’entreprise.

Source: Présentation du 29 mars 2023 Q4 & FY 202 Results Presentation + Q&A | Verde AgriTech - YouTube

Basé la-dessus, ainsi que sur l’écoute de la présentation, je trouve NPK très intéressante comme entreprise mais vais continuer à observer avant de m’engager. Bien que ce soit optimiste, pour un nouvel acheteur éventuel, je me verrais plus prendre une position aux alentours de 1,75$ - conscient qu’il soit possible que le prix ne continue pas à descendre à ce niveau… De toute façon, je ne suis pas pressé dans le contexte ou mes autres placements microcaps ne me permettent pas de dégager des fonds pour un investissement imminent dans NPK. Ceci dit, je trouve très intéressant le potentiel de croissance de l’entreprise et y verrait un investissement sur le long terme (i.e. 10 ans). S’ils peuvent exécuter ils pourront générer des revenus net intéressants, menant potentiellement à un dividende.