Forum

XX.V - Avante Logixx Inc

TORONTO, ON, November 16, 2015 – Avante Logixx Inc. (TSXV: XX) (“Avante”) is
pleased to announce it will release its financial results for the quarter ended September 30, 2015 after
market close on Tuesday, November 17, 2015 and a news release will be disseminated at that time.
Further, Avante will be hosting a conference call the next morning to discuss the aforementioned
quarterly results on Wednesday, November 18, 2015 at 8:30 AM EST. Dial in details are as follows:
Local - (+1) 416-764-8646
Toll Free – (+1) 888-396-8049
Conference ID: 44791399
Playback details below, available till December 4, 2015:
Toronto - (+1) 416-764-8692
Toll Free - North America - (+1) 877-674-7070
Playback Passcode – 791399#

2 « J'aime »

Avante Logixx to merge two subsidiaries; co-CEO resigns

2015-11-17 17:28 ET - News Release

Mr. George Rossolatos reports

AVANTE LOGIXX INC. ANNOUNCES INTERNAL CORPORATE REORGANIZATION, SENIOR MANAGEMENT CHANGES AND GRANT OF INCENTIVE OPTIONS

Avante Logixx Inc. plans to effect an internal corporate reorganization that would merge two of its wholly owned subsidiaries, LVS Inc. and Avante Security Inc., into one wholly owned subsidiary. It is anticipated that the reorganization will be effective March 31, 2016, which date corresponds to the fiscal year-end of both of the merging entities. The corporate reorganization is intended to simplify the corporate structure of the corporation, to reduce administrative costs and to realize on synergies among the Avante group of companies. Separately, Avante announced results for the six-month period ended September 30, 2015, the details of which are contained in a separate press release disseminated by the corporation today.

The Corporation is also pleased to announce that further to the Corporation’s press release disseminated September 16, 2015, the terms of an amended and restated employment agreement with George Rossolatos have been finalized and George Rossolatos is the sole CEO of Avante Logixx Inc.

The Corporation today also announced that Emmanuel Mounouchos is retiring from his position as Co-Chief Executive Officer of the Corporation and as President of Avante Security Inc. effective immediately. Mr. Mounouchos has agreed to provide transitional services to Avante to ensure an orderly transition following his retirement during a transition period to end December 31, 2015. In conjunction with his departure, Avante has negotiated a retiring allowance with Mr. Mounouchos providing him with a one-time lump sum payment of $582,154.82 as well as the continuation of certain benefits for a period of 24 months. Despite his retirement as a senior member of the management team, Mr. Mounouchos will continue to serve as a director of the Corporation. In addition, he, together with his family trust, will remain the Corporation’s largest shareholder and he has not indicated to management or the Board any intention of selling shares in the foreseeable future.

Emmanuel Mounouchos said about his departure, “As the founder working in Avante’s day-to-day operations, I believe it is the right time for a change, and I have complete confidence in George, the rest of the management team and Avante. I remain a significant shareholder and a Board member, and they have my full and continued support.”

Leland Verner, Chairman of the Board, stated, “on behalf of the Board of Directors and the entire team at Avante, I would like to extend to my friend and business associate, Manny Mounouchos, our appreciation and thanks for the company he founded almost twenty years ago. Manny has built one of the preeminent businesses in the security space in Canada. His continued guidance and support both as a director and our largest shareholder will ensure that our values and culture will continue.”

George Rossolatos, added, “It has been a pleasure working so closely with Manny over the past several years. We all wish him well and look forward to his continuing involvement with the Board. He is a great entrepreneur and he has left a wonderful legacy. Looking ahead, we plan to continue to build Avante with our new go forward team and we will take this opportunity to accelerate the integration of the LVS brand which will in turn help us accelerate the realization of synergies and take advantage of the depth of the security management experience in our other subsidiaries in order to assemble a professional and high performing management team.”

As a result of Mr. Mounouchos’ retirement, the Board has requested that Mr. Rossolatos serve as interim President of Avante Security Inc. and oversee day-to-day operations there to ensure continuity. He will be assisted by Yoram Dushek, the President of LVS Inc. who will play a significant role in the strategic direction of the Avante Security Inc. business as well as the oversight of critical client relationships. In conjunction with the integration of the ‘LVS’ brand into the ‘Avante Security’ brand to be effected on March 31, 2016, it is contemplated that Mr. Dushek will serve as the permanent President of the merged entity. Mr. Rossolatos and Mr. Dushek also welcome Jonathan Harris to the Avante Security Inc. team as its General Manager effective January 1, 2016. Mr. Harris has been involved in various aspects of the security industry for more than 35 years. He is currently the General Manager for Into-Electronics Inc., which was acquired by the Corporation in August 2014. Prior to joining Into-Electronics Inc. in March 2010, he represented a pioneering brand of digital video products and before that was the Toronto Branch Manager for one of the largest distributors of security products in Canada.

George Rossolatos commented on the new organizational structure as follows, “We believe that Yoram will provide excellent leadership for our newly consolidated Avante Security Inc. brand and we are very fortunate to have someone of Yoram’s background and capabilities on our team who can step seamlessly into the divisional president role. Further, Jonathan is a tremendous senior operator in the organization within our INTO-Electronics Inc. subsidiary. These organizational changes allow us to give Jonathan a new management and operations challenge within the Avante Logixx group of companies and fully harness his deep experience in the industry.”

Grant of Options

Pursuant to the amended and restated employment agreement for Mr. Rossolatos, effective November 17, 2015, he has been granted options to acquire up to 4,000,000 common shares, each at an option price of $0.36 per share and subject to the terms and conditions of the Corporation’s 10% rolling stock option plan approved on September 29, 2015.

2,000,000 of George Rossolatos’ options are time based, expire 30 days following the fifth year anniversary of grant and vest as follows: (i) 1/3rd vest after the second anniversary of grant; (ii) an additional 1/3rd vest after the third year anniversary of grant; and (iii) the remaining 1/3rd vest after the fourth year anniversary of the grant.

The remaining 2,000,000 of Mr. Rossolatos’ options are performance based, expire 180 days following the fifth year anniversary of grant and vest based on the common shares meeting certain market price hurdles as follows: (i) 1/3rd vest after the third year anniversary of grant provided the market price for the common shares at that time is at least $0.55 per share; (ii) an additional 1/3rd vest after the fourth year anniversary of grant provided the market price for the common shares is at least $0.63 per share; and (iii) the remaining 1/3rd vest after the fifth year anniversary of grant provided the market price for the common shares is at least $0.72 per share. Notwithstanding the foregoing, to the extent that the market price hurdles are not met on the third or fourth year anniversaries, Mr. Rossolatos will be able to exercise the performance based options for that year in a subsequent year provided the hurdle for the subsequent year has been met. The hurdles have been set to reflect a minimum compounded annual growth rate of 15% for the common shares in relation to the exercise price of $0.36 per share for the options.

Effective today, the Corporation also granted options to acquire an aggregate of 375,000 common shares to the directors of the Corporation (other than Mr. Rossolatos) at an option price of $0.36 per share subject to the terms and conditions of the Corporation’s 10% rolling stock option plan approved on September 29, 2015. All options granted to these directors have a term of five years and vest immediately.

In addition, effective today, the Corporation granted options to acquire: (i) an aggregate of 300,000 common shares to certain executive officers of the Corporation at an option price of $0.30 per share; and (ii) an aggregate of 485,000 common shares to certain employees of the Corporation or its subsidiaries at an option price of $0.30 per share, in each case subject to the terms and conditions of the Corporation’s 10% rolling stock option plan approved on September 29, 2015. All such options have a term of five years and vest as follows: (i) 1/3rd vest after the second anniversary of grant; (ii) an additional 1/3rd vest after the third year anniversary of grant; and (iii) the remaining 1/3rd vest after the fourth year anniversary of the grant.

Pursuant to the terms of the Corporation’s 10% rolling stock option plan approved by shareholders at the Corporation’s annual general meeting on September 29, 2015 a total of 8,138,205 options are available to be issued. Including the grant of options to the directors, executive officers and employees referenced above, there are 1,960,705 options currently available to be granted under the terms of the stock option plan.

We seek Safe Harbor.

Il y a beaucoup de choses a dire… La plus importante est que la direction de l’entreprise necessitait un changement en profondeur, car l’equilibre entre le fondateur et le nouveau co-CEO etait loin d’etre optimal. Le cout est reel, mais minime compare a celui de ne rien faire et sera absorbe tres rapidement. Une grande partie des lenteurs en terme d’acquisition, d’integration, etc etaient liees a cette structure bancale.

In fine, c’est donc une tres bonne nouvelle.

Les stocks options sont aussi une tres bonne chose. George n’ira nulle part pour les 5 prochaines annees, et est completement aligne avec les investisseurs. J’ai maintenant vraiment hate de voir la suite!

2 « J'aime »

Le boss se paie une retraite dorée avec une prime de départ de plus de 500 000$ + les avantages qui continueront pour une période de 24 mois. Sans compter toutes les options en cadeau. Si j’étais actionnaire je serais en “/$(”/*%(!/&.

2 « J'aime »

Ah ouais tant que ça?

Le ‘‘boss’’ coûtait en moyenne $275k, sans compter les avantages (payback grosso modo de 2 ans) et les 5.2M d’options en ‘‘cadeau’’ à $0.36 représente à la fois une dilution de moins de 6% sur le share count actuel et une garantie qu’on va garder George et la nouvelle équipe pour un bon moment.

Sans compter que les restructuration organisationnelles nécessaires étaient manifestement ralenties par la présence de la structure CO-Président et peut-être même car la division même du ‘‘boss’’ était celle qui devait être fusionnée avec la nouvelle ‘‘LVS’’.

J’ai vu pire en terme de parachute dorée et de cadeaux aux employés clés et administrateurs.

Je vais laisser les prochaines années me laisser découvrir si j’ai raison d’avoir confiance dans le plan de George et son équipe.

C’etait necessaire, l’organisation actuelle ne fonctionnait pas et il fallait faire partir le co-fondateur, qui est le plus large actionnaire. Deux solutions, le virer ou negocier. Ils ont negocie.

Je suis d’accord avec Seb. On parle de 5 mois de cash flow et 3.5 si on prend en compte la reduction des impots. Est-ce un deal parfait? Non. On aurait tous aime qu’ils partent sans rien… Etait-ce realiste? Absolument pas. In fine le cout sera absorbe rapidement grace a des economies internes et a l’amelioration du fonctionnement de l’entreprise.

Je continue a ajouter a ma position. Avante se negocie a 9x le FCF de l’annee, et 6x ceux de l’annee prochaine (a C$0.21), avec des estimations conservatrices et sans prendre en compte une possible acquisition (qui pourrait etre acquise autour de 5x EBITDA vs. 9x pour les deux precedentes).

1 « J'aime »

J’avais tout liquidé à 0.33, je trouvais que la croissance était trop faible pour le prix. Ça commence à être très intéressant à <.20

4 million d’action se sont échangées aujourd’hui avec une hausse de 16%. On va probablement apprendre prochainement que XX est le nouveau pick d’une des nombreuses newletters! J’y vais pour Gerry Wimmer. Les paris sont ouvert…

Il est possible que ca soit juste un actionnaire qui voulait se debarrasser d’un bloc de ~ 4MM de titres. TD a achete deux blocs - un de 605k a $0.22 et un autre de 200k a $0.24 - et Cormark a l’air d’avoir place 3.125MM de titres en interne (acheteur et vendeur etaient Cormark et l’echange a eu lieu sous le bid qui etait a $0.235).

Insider name: Wechsler, Rodney Alan
Insider’s Relationship to Issuer: 7 - Director or Senior Officer of Insider or Subsidiary of Issuer (other than in 4,5,6)

2015-12-07 Direct Ownership : 10 - Acquisition or disposition in the public market +605,000 0.2200 3,127,922
2015-12-07 Direct Ownership : 10 - Acquisition or disposition in the public market +200,000 0.2400 3,327,922

1 « J'aime »

That’s not bad at all…

C’est un signe franchement positif

Il y a plusieurs semaines j’ai contacté la direction de la Compagnie pour obtenir des précisions sur les résultats du 2e trimestre et l’implication de certaines déclarations du management dans le MD&A pour ceux à suivre.

But: Être en mesure d’évaluer, dans la mesure du possible, la performance de la société malgré tout le bruit qui sera créé par les impacts financiers du récent changement à la direction.

(i.e.) Notamment, le paiement de départ à Manny ($500k), les nouvelles options à la directions, au personnel clé et surtout à George (4M d’options à un prix de 36 cent mais dont la moitié seront entièrement acquises seulement si l’action progresse au-delà de $0.72) et possiblement des frais légaux reliés à tout ceci.


Sujet: Installations

Question #1: Cible approximative du % de la marge brute sur les installations ? (Revenus non-récurrent mais qui représente au-delà de 40% des revenus de l’entreprise depuis ces deux récentes acquisitions)

Fondement: Dans le MD&A on peut retrouver les commentaires suivant:

‘‘Gross margin on installations was 9.8% for the current six month period as compared to 21.3% for the six month period ended September 30, 2014. This margin is expected to improve significantly in the near future, with reorganization of the Tech Services department’’.

J’ai remarqué que c’était la première fois depuis au minimum plusieurs trimestres, que les marges sur installations étaient divulguées. Le seul commentaire sur le sujet dans le MD&A du Q1 énonçait que les marges étaient inférieures à celle du trimestre correspondant, l’année précédente. Avec INTO et LVS désormais comptabilisé à 100% dans les résultats, je souhaitais mieux comprendre leur impact sur les marges brute de l’organisation, surtout en considérant que ces deux filiales ont d’ordinaire des projets avec une plus grande envergure (du moins au niveau financier) que ceux traditionnellement réalisés par la division Avante Security (AS). La principale raison étant que les premiers se concentrent sur des projets commerciaux ou multi-résidence tandis qu’AS fait une résidence à la fois.

Réponse: La cible annuelle du Management se situe entre 15% et 20%, et ils croient pouvoir y arriver de façon soutenable, d’ici le 4e quart de l’année en cours. Cela ne veut pas dire que tous les trimestres seront dans cette fourchette, mais sur une perspective de plusieurs trimestres en moyenne, c’est leur objectif.

Implication : Sans m’expliquer spécifiquement ce qui avait causé la diminution du % de la Marge Brute (%MB), la direction m’a expliqué que les coûts comptabilisés dans le poste Projet d’installations sont semi-variables. Pour faire une histoire courte, d’un côté certains coûts sont variables comme les équipements et matériaux utilisés ou installés dans un projet. De l’autre côté, des dépenses tels que les salaires de l’équipe sont quant à eux, fixes.

Ainsi, on peut comprendre rapidement que lors des périodes d’installations intensive la marge brute sera supérieure et lors des périodes plus calmes la marge sera plus faible. Il est donc très important de normaliser les marges lorsqu’on évalue ces revenus. Pour ce qui est du Q1 et Q2 cette année, le MD&A et les commentaires de la direction laisser suggérer que l’équipe de techniciens en installation a travaillé sur d’importants appels d’offres. Puisque certains des employés travaillaient sur le montage de la soumission, estimation, évaluation, visite etc. ils ne travaillaient pas sur des projets apportant des revenus à court terme - ayant un effet direct sur la marge brute du trimestre. À plus long terme, si certains de ces appels d’offre se concrétisent en contrats, les marges redeviendront à la normale et peut-être même davantage. Le management croit d’ailleurs positivement en ses chances de remporter les appels d’offres selon le MD&A.

Conclusion: Ma compréhension du fonctionnement et de la comptabilisation des revenus et coûts de cette unité augmente et j’en suis content. Mais ce que je préfère de loin, c’est le « ruban à mesurer » fourni par la direction. Ici je parle du 15% à 20% de marge brute normalisé pour les installations. Je cherche constamment à obtenir ce genre de ruban lors de mes échanges avec le management d’une entreprise car ils facilitent grandement ma révision des résultats.

Question #2: Croyez-vous que votre réorganisation du Département Technique sera suffisant pour atteindre votre objectif normalisé de % de marge brute en installations?

Fondement: Assez direct, je veux savoir le genre de synergies qu’on peut espérer maintenant qu’enfin on fusionne et regroupe des activités (Fusion des filiales Avante Security et LVS)

Réponse: La réorganisation du département technique est conçue pour créer deux équipes. Une pour les installations et une autre pour les appels de services. Nous standardiserons également les procédures dans chaque équipe pour uniformisé le service. La nouvelle structure permettra d’optimiser l’utilisation des employés de tous les niveaux d’expertise (Junior, intermédiaire, Sénior).

Pourquoi ? Parce qu’auparavant, chaque division avait sa propre équipe et lorsque des goulots d’étranglement se créait, il était très difficile de muter un membre d’une autre division pour aider à soulager le problème Par exemple lors d’une période d’installation intensive, Avante Security pouvait être obligé de confier aux employés les plus expérimentés l’installation de systèmes de base, normalement réalisées par les juniors. Au même moment, INTO pouvait être à court de techs Séniors pour un projet d’envergure complexe et en être forcé à faire participer ses juniors sur le projet, potentiellement plus lentement et moins efficacement.

Enfin, je ne vous parle même pas des doublons dans tout ça (2-3 inventaires de pièces, d’outils de rechange, de bons de commande, de procédures, de paperasse etc.) qui pourront être rationalisés.

Scientific Research and Experimental Development
tax credit (“SR&ED’)

Fondement:* La société a bénéficié de crédits d’impôts pour recherche scientifique lors du 2e trimestre pour un montant de $248k. Pour obtenir ce crédit d’impôt, la société a du néanmoins employés un consultant expert pour remplir la demande, pour la coquette somme de $138k.

Question: Pouvez-vous élaborer davantage sur la provenance et la récurrence de ce crédit d’impôt?

Réponse: Les dépenses admises proviennent de travaux réalisés pour le développement de notre solution SmartBoxx dans le secteur de l’énergie. En 2011-2012, la direction a décidé de remiser cette application et aucun autre développement supplémentaire n’a été fait. Nous avons complété des demandes de crédits en 2009, 2010 et 2011. Nous avons reçus ceux de 2009 il y a quelques années et cette année, ce sont ceux de 2010 et 2011. Nous n’attendons aucun autre crédit par rapport à ce produit dans le futur. Si nous entamons le développement d’autres applications, il pourrait y avoir de futurs crédits dans le futur.

Conclusion: Cette question n’a pas amené de donnée fondamentale importante mais le tout avait suscité ma curiosité. Reste que c’est un beau petit montant payé cash, néanmoins, je trouve que les consultants se graissent la patte pas mal dans le domaine. Cela m’a porté à faire quelques recherches en ligne. Voici un article intéressant sur le sujet qui décrit à quel point certains consultants peuvent profiter du système. https://www.lesaffaires.com/blogues/julien-brault/la-montrealaise-2ps-veut-en-decoudre-avec-les-consultants-sans-scrupules/584420

Conclusion: Voyons ces nouvelles informations sauront m’aider (et vous) à analyser les résultats des prochains trimestres !

7 « J'aime »

Super DD comme à l’habitude Seb, merci de nous en faire part

Les résultats trimestriels seront déposés sur Sedar demain après la fermeture des marchés. Il y a aura également un appel conférence le lendemain matin (jeudi).

Avante Logixx Inc. Announces Results for the Nine Month Period Ended December 31, 2015

1 « J'aime »

Playback du call ce matin

Playback details below, available till March 4, 2016:

Toronto - (+1) 416-764-8692

Toll Free - North America - (+1) 877-674-7070

Playback Passcode - 771614 #

Avante Logixx Inc. Announces Acquisition of 70% Equity Interest in City Wide Locksmiths Ltd.

Pour moi la baisse récente du prix crée une possibilitée d’achat à un Prix très intéressant. Les prochains résultats devraient sortir cette semaine.

1 « J'aime »