Forum

PTE.V - Pioneering Technology Inc

J’aimerais porter votre attention sur la section Highlights qui ne concerne que des activités plutôt que des résultats. C’est un danger de confondre l’illusion de progrès pour de vrais progrès.

Je comprends qu’il y a eu du sabotage; c’est un conseil qui va au-delà de PTE. C’est très fréquent.

Concernant PTE spécifiquement, elle ne remplit aucun de mes critères. Même si l’action n’est pas « chère, » ça n’en fait pas un bon investissement pour moi.

  1. Can this thing explode?
  2. Is the competition irrelevant?
  3. Ability to articulate the vision compellingly and sell
  4. What’s the accumulating advantage?
  5. User-centricity and brand conscientiousness
  6. Have they figured out distribution?
3 « J'aime »

Pioneering Technology Corp. Announces Warrant Extension

Je ne comprend pas trop pourquoi ils ont fait ça. Je vois très peu de scénarios réalistes dans lesquels le titre remonterait à ce prix là d’ici 12 mois.

Mais bon, tant qu’il y a de la vie il y a de l’espoir! lol

(Je détiens quelques-uns de ces warrants)

1 « J'aime »

C’est 24 mois :sweat_smile:

Lol…juste besoin d’un petit 20-bagger

2 « J'aime »

Ah oui effectivement, j’avais mal lu. Ça donne un peu plus de chances alors haha.

2 « J'aime »

Je suis ok avec un 20-bagger en 24 mois:

Kevin (CEO) m’avait dit qu’ils entretenaient de très bonnes relations avec les institutions ayant participé au dernier financement et qu’ils conservaient encore une part importante de leurs actions.

1 « J'aime »

Kevin m’a dit qu’il fournirait bientôt une mise à jour de la société.

1 « J'aime »

PTE annoncera ses résultats après la fermeture du marché demain.

1 « J'aime »

Au cas ou il y en a qui suivent encore pte

Pioneering Technology Reports 2019 Q2 Financial Results

05/30/2019 5:37:00 PM

MISSISSAUGA, ON, May 30, 2019 /CNW/ - Pioneering Technology Corp. ( TSXV: PTE ), (" Pioneering " or the " Company "), a technology company and North America’s leader in cooking fire prevention technology and products reports today its unaudited financial results for the second quarter and the six-months ended March 31, 2019. Pioneering’s unaudited condensed interim financial statements and MD&A are available on SEDAR (www.sedar.com).

Pioneering Technology Corp. (CNW Group/Pioneering Technology Corp.)

Financial Highlights:

  • Revenue in Q2 was down 33% vs. previous year and is down 30% year to date vs. same period year ago.
  • Net loss in Q2 was ($470,902) vs. ($681,587) during the same quarter year ago
  • Adjusted EBITDA was ($370,240) versus ($613,126) in Q2 2018
  • Gross margins increased to 58% and 57% respectively.
  • The Company experienced a loss of $0.01 during the quarter.
  • Balance sheet remains strong

Revenue was down 33% for the three-month period ended March 31, 2019 versus March 31, 2018. Net Income for the three-month period improved to a loss of ($470,902) during the period from a loss of ($681,587) for the same period year ago. Adjusted EBITDA for Q2 2019 was $(370,240) an improvement from Adjusted EBITDA of $(613,126) in Q2 2018. The Company experienced a ($0.01) loss per share during the period (see Results of Operations for more detail).

After experiencing 50% year-over-year revenue growth and profitability in three consecutive fiscal years (2015, 2016 and 2017), the Company’s financial performance declined in fiscal 2018 and the start of fiscal 2019 due to a number of factors, including: longer than normal sales cycles related to its transition from a direct sales model to a distributor model; investments in people, research and marketing; and the impact of activities by former executives/contractors of the Company whose employment was terminated in January 2019 as a result of the Company’s discovery of a plan to create a competitive business that began as early as October 2017 (see Pioneering press release dated January 23, 2019).

The Company is addressing these recent challenges head on to help stabilize the business and reverse the financial decline. During the first two quarters of 2019, revenue has increased 35%, expenses have decreased by 21% and the Company’s Net Loss has decreased 56% versus the previous two quarters. EBITDA is trending in the right direction with a 40% improvement versus previous quarter.

The Company currently has approximately $4 million in SmartBurner inventory on hand, that is fully paid for so cash flow short term will be impacted positively. As revenue continues to recover behind investments in sales and marketing and building our distribution network, the Company will continue to manage its expenses and is on a path focused of getting back to profitability.

Selected Financial Highlights for the Second Quarter & Six-months Ended March 31, 2019 & 2018:

Three Months

Ended March 31

2019 Three Months

Ended March 31

2018 Six Months

Ended March 31

2019 Six Months

Ended March 31

2018
Revenue 914,544 1,362,103 2,188,418 3,124,157
Total Comprehensive Income (loss) (564,479) (523,035) (1,026,120) (373,066)
Total Comprehensive Income per share (0.01) (0.01) (0.02) (0.01)
Adjusted EBITDA # (370,240) (613,126) (1,009,086) (675,670)
Total Assets 10,286,075 12,354,304 10,286,075 12,354,304
Financial liabilities 1,368,337 448,470 1,368,337 448,470

Includes non-cash items (fair value movement/derivative liability of warrants). See the MD&A for further explanation.
# Adjusted EBITDA is a non-GAAP measure. See “Non-GAAP Measures” below for further explanation.

Q2 2019 Business Highlights

Strong Balance Sheet: As at March 31, 2019 the Company had no debt, approximately $2.4 million in cash and short-term investments and total current assets of over $8.1 million. The Company currently has significant inventory on hand and paid for, most of which was purchased prior to the implementation of U.S. government tariffs. The Company expects that this inventory will allow it to meet current demand and maintain current gross profit margins.

Focused Strategic Sales Management Activities: In working with Focus Sales Mgmt., (a professional B2B sales consultancy) to support its distributor network, the Company has simplified its sales organization structure to align the sales team against distributors and territories. This change is enabling the sales team the ability to engage with distributors more frequently to cultivate relationships and identify large sales opportunities with their customer base to drive revenue growth. As well, in Q1 the Company identified an opportunity for a “lead-generation” role inside its sales organization to proactively develop new B2B relationships with identified prospects and/or re-engage inactive customers and uncover new business opportunities to transition to the outside sales team – this position was filled in April 2019.

Distributor Partnership Activities: As part of its strategy to engage with distributors more frequently the Company continues to participate in HD Supply’s “Maintenance Mania” event. This event gives the Company’s sales organization direct access to key senior sales personnel at HD Supply across the U.S. who can facilitate product introductions to their key customers and enable trials and demonstrations for the Company’s products. The Company has also begun participating in annual catalogues and sales conferences at HD Supply, Home Depot Pro and Chadwell. It anticipates these relationships will further drive product awareness and end-customer sales opportunities.

Current Marketing and Advertising Activities: The Company has invested in B2B advertising and awareness building to drive end-customer awareness for the SmartBurner, SmartRange and Safe-T-sensor products. The Company expects this investment to increase commercial traffic to its web site from 131 visits per month to 1,750 per month and increase B2B sales leads from 2 per month to 23 per month. This advertising investment is targeted against customers in the Company’s key B2B channels and is coordinated with the Company’s other awareness building and lead generation activities to drive awareness for the cooking fire problem and the Company’s product solutions.

Retail After Market Applications: The Company is tactically investing in the consumer retail channel to better understand how to effectively and cost efficiently build awareness and drive sales in this channel. Retail sales at Best Buy USA to date have shown promise and the Company will continue to invest with Best Buy to build awareness and drive consumers to point of purchase. Once required sales thresholds are met the Company will pursue increasing its points of distribution for the SmartBurner product. The Company is currently pursuing other larger retail opportunities for the aftermarket.

1 « J'aime »

J’ai creusé davantage dans l’entreprise en passant par leur chat en direct, etc.

Si vous êtes intéressé, n’hésitez pas à m’envoyer un message et je peux envoyer ce que j’ai.

1 « J'aime »

Je serai interessé s’il y a des élements que tu penses être importants

Commentaire d’analyse de 15 minutes de Brandon sur les résultats du troisième trimestre de 2019

  • Pioneering est une histoire de redressement qui était autrefois un chéri qui est tombé en disgrâce
  • Un élément important de la reprise consiste à savoir si l’entreprise peut renouer avec la croissance. Ce trimestre montre qu’elle pourrait bien être sur la bonne voie.
  • Les coûts juridiques (300 000 $ ce trimestre) ont pesé sur la rentabilité, mais, mis à part cela, ils ont pu réduire les frais de vente, dépenses administratives et autres frais généraux ainsi que d’autres dépenses, ce qui semble être sous contrôle.
  • Le bilan reste solide et les stocks sont suffisants pour que le flux de trésorerie reste positif jusqu’à ce que les revenus augmentent à nouveau
  • Les conversations avec les employés m’amènent à penser que la reprise est sur les rails et qu’une croissance significative reviendra
  • À $0,04, cette société se négocie à une valeur inférieure à la valeur de rachat, ratio P / S historiquement bas
2 « J'aime »

On revient à la question de base:

le produit de base de PTE est-t-il nécessaire/unique/à valeur ajouté/compétitif pour que les gens s’y intéressent (indépendamment du travail fait par l’administration)?

Juste sur ce forum, les avis divergent grandement. J’y ai fortement cru à un moment, plus maintenant … mais bon, je m’étais trompé à l’époque, il se peut donc que je me trompe aussi maintenant :slight_smile:

Je comprends votre inquiétude face à la question de savoir si les technologies de Pioneering offrent une valeur que les gens sont prêts à payer.

Voici la proposition de valeur que je vois:

  1. Il réduit les risques (élimine tout risque d’incendie lors de la cuisson), la valeur est la réduction des coûts de votre assurance, qui aboutit à un retour sur investissement de 1-2 ans

  2. Cela permet aux personnes âgées, car leurs enfants ne veulent pas les laisser cuisiner eux-mêmes car ils risquent d’oublier leur nourriture et d’allumer un feu, cela leur redonne leur indépendance.

Il y a une valeur émotionnelle et non monétaire à donner du bonheur et de la liberté à quelqu’un

  1. Moins cher à rénover, si vous êtes un hôtelier ou un gestionnaire d’immeuble et que vous souhaitez ce résultat (aucun risque d’incendie), il est alors moins cher d’acheter ses produits qu’un nouveau poêle qui n’a pas encore fait ses preuves.

En fin de compte, je pense que le défi auquel Pioneering est confronté consiste à comprendre qui sont ses meilleurs clients et à développer des canaux reproductibles et évolutifs pour les atteindre.

Ils ont eu beaucoup de succès avec une force de vente directe en livrant des commandes à des logements communautaires et à des hôtels. Cependant, ils sont passés à un modèle par l’intermédiaire de distributeurs et c’est leur ancien vice-président des ventes qui a compétitionné contre la société et a remporté ces contrats.

Le succès et la reprise de cette société sont la base de leur capacité à tirer parti des bons canaux pour les bons clients. Leurs produits ont été approuvés par les pompiers, les associations, etc.

Les meilleurs clients du côté B2B sont ceux qui louent à des locataires et peuvent avoir des déploiements à grande échelle. B2C, vous avez des enfants qui veulent donner de l’autonomie à leurs aînés. Vous devez penser à l’utilité des produits pour chaque type de client et ces deux types sont probablement ceux qui en retirent l’utilité la plus élevé.

1 « J'aime »

C’est aussi ce que j’ai reçu de leurs relations avec les investisseurs ce trimestre:

“Je pense que les résultats sont encourageants, à la fois pour l’amélioration annuelle et par rapport au dernier trimestre. Amélioration du BAIIA ajusté et de la perte nette. Marges brutes décentes. Il pourrait s’agir d’un début de nouvelle tendance ou d’un événement ponctuel. Nous devrons voir si une nouvelle tendance s’installe au cours des prochains trimestres. Les chiffres sont encore bien timides, mais il semble néanmoins qu’une normalisation pourrait se produire.”

J’ai récemment parlé à Kevin Callahan, CEO de Pioneering Technologies. Ne hésitez pas à m’envoyer un message et je vais transférer mes notes de l’appel.

Peux-tu me les envoyer Brandon s’il te plaît? Par courriel si possible.

Pas de problème, envoyé!

Hello Brandon, j’ai une position dans Pioneering et je serai également interesse à avoir les notes de ton appel avec Kevin. Merci d’avance !

Je vais vous envoyer un message avec mes notes.

1 « J'aime »

Même chose pour moi. Si tu peux m’envoyer un message en privé, j’apprécierais.

Merci !